Ako sa prejavuje oprava motora použitím ceramizera?

Kúpil som si fiat Palio Víkend 1,2. Samozrejme až mesiac po kúpe som si všimol, že sa v aute stráca – uniká olej, v mestskej premávke spotreba 12 litrov paliva na 100km a mimo mesta spotreba neklesá pod 8l/100km. Z výfuku (auto s katalyzátorom) vychádzajú mraky čierneho dymu. Auto potrebuje zvýšenie výkonu motora, je hlučné, počuť pískanie vzduchu, známy opravár povedal, že motor je rozbitý, je potrebné všetko vymeniť, no a oprava bola vyčíslená na 1000 eur.

Nevyznám sa v autách (som len teoretik), tak som odišiel do prvého lepšieho servisu (neznámeho). Tam boli lepší, oprava bola vyčíslená na 1300 eur a keď som povedal, že popremýšľam a idem domov – mierne prekvapený povedali, že to bude zázrak, ak vôbec prídem domov. Čo sa dialo následne, asi tušíte. V skratke: kúpil som ceramizer, aplikoval do motora a auto jazdilo ešte niekoľko rokov Martin

Zvýšenie výkonu motora použitím technológie ceramizácie

Ceramizácia si zakladá na navrátení nominálnych veľkostí a vlastných tvarov spolupracujúcich kovových povrchov v zariadeniach, v ktorých dochádza k treniu, počas zväčšovania kovo-keramickej vrstvy s unikátnymi vlastnosťami. Toto zvýšenie výkonu motora sa uskutočňuje počas zvyčajného fungovania zariadenia. Nie je nutná jeho demontáž. Stačí pridať aditíva do oleja (v motore, prevodovke, hydraulickej sústave posilňovača riadenia) alebo do paliva – benzínu, nafty (v prípade zušľachťovača paliva). Termodynamické procesy vznikajúce na trecích povrchoch spôsobujú zväčšovanie kovo-keramickej vrstvy na všetkých miestach (najmä v opotrebovaných-vydratých).

Zväčšovanie vrstvy sa postupne stabilizuje spolu so zmenšením koeficientu trenia. Prechádza k samočinnej optimalizácii trecích sa častí. Po dosiahnutí nominálnych hodnôt sa zastavuje a ideálnym spôsobom prebieha obnova motora a povrchu kovových častí.

Znamená to, že v miestach viac opotrebovaných (vydratých) a tam, kde boli štrbiny, vzniká hrubšia vrstva ako na menej opotrebovaných miestach. To nakoniec prechádza k obnove motora požadovaných tvarov trecích sa častí. V dôsledku zvyšovania trenia prvých 200 kilometrov jazdy autom by otáčky nemali presiahnuť 2700 za minútu. Proces vytvárania kovo – keramickej vrstvy trvá počas 1500 kilometrov alebo 250 motohodín.

Obsiahnuté molekuly GP sa charakterizujú vysokým stupňom spojenia s kovom. Prenášajú čiastočky kovu (selektívny prenos) na opotrebované miesta, kde sa nachádza zvýšená teplota sprevádzaná trením. Tam sa rozptyľujú. V týchto miestach spojené čiastočky kovu a molekuly GP (rozptýlením) obnovujú povrch tvorením kovo-keramickej vrstvy.

V dôsledku spojenia molekúl GP s kovovým povrchom sa vylepšuje kryštalická štruktúra kovu. Vytvrdzuje sa a vypĺňa vrchná vrstva. Vznikne odolná, nerozbitná kovo-keramická ochranná vrstva, prebieha obnova kovových povrchov ceramizerom. Tento proces nazývame ceramizácia. Táto vrstva vypĺňa, pokrýva a vyrovnáva mikrodefekty a deformácie plôch (povrchov) podliehajúcich treniu. Vďaka tomu dosiahne motor zvýšenie a vyrovnanie kompresných tlakov, čo má za následok zvýšenie výkonu motora.

Čo by som mal ešte vedieť?

Zvýšenie výkonu motora ceramizerom® využíva javy:

Ceramizácie kovových povrchov

ktorá podlieha vytvoreniu kovo-keramickej vrstvy na trecích plochách kovov, časti strojov a zariadení počas normálnej prevádzky Obnova motora sa deje zväčšovaním kovo-keramickej vrstvy, ktorá obnovuje trecie plochy spojením s kovom na molekulárnej úrovni. Vytvorená kovo-keramická vrstva je tvrdá a trvácna, s nízkym koeficientom trenia. Dobre odvádza teplo a je odolná voči vysokým teplotám a mechanickému namáhaniu.

Táto vrstva vypĺňa, pokrýva a vyrovnáva mikrodefekty a deformácie povrchov trecích sa častí. Účinkom vysokej miestnej teploty (nad 900 ° C), nachádzajúcej sa v oblasti trenia, nasleduje „rozpúšťanie“ ceramizera. „Rozpustené“ molekuly GP sa vyznačujú vysokým stupňom adhézie (spojenia) s kovom. Prenášajú čiastočky kovu nachádzajúce sa v oleji alebo mazive na opotrebované miesta (selektívny prenos), kde je zvýšená teplota sprevádzaná trením a tam sa rozptyľujú.
V týchto miestach spojené čiastočky kovu a molekuly GP (rozptýlením) obnovujú povrch vytváraním kovo-keramickej vrstvy. V dôsledku spojenia molekúl s kovovým povrchom sa vylepšuje kryštalická štruktúra kovu, čím sa vytvrdí a vyplní vrchná vrstva (vznikne trvácna, nerozbitná kovo-keramická ochranná vrstva).

– Termodynamické procesy

Vyskytujú sa na trecích plochách a spôsobujú zväčšenie kovo-keramickej vrstvy vo všetkých miestach, najmä na opotrebovaných (použitých-poškodených). Zväčšovanie vrstvy sa postupne stabilizuje spolu so znížením koeficientu trenia. To prechádza k samočinnej optimalizácii trecích sa častí. Po dosiahnutí nominálnych hodnôt sa zastavuje a obnovuje povrch ideálnym spôsobom.

To znamená, že v miestach viac opotrebovaných a tam, kde boli škrabance, sa vytvorí hrubšia vrstva ako v miestach menej opotrebovaných. Obnova motora ceramizerom má za následok obnovenie požadovaných tvarov trecích sa častí. Trvalý efekt ceramizácie v spaľovacích motoroch je zachovaný aj po ďalšej výmene oleja po dobu najmenej 70 000 kilometrov prejdenej vzdialenosti vozidla.
V prípade prevodovky, iných prevodov a hydraulickej sústavy na 100 000 kilometrov prejdenej vzdialenosti vozidla.

Tzv. magnetizácia oleja

Vďaka technológii GP čiastočky oleja presne priliehajú ku kovovým povrchom. Tým zlepšujú mazanie a odvod tepla z ich povrchu. Proces magnetizácie oleja sa udržiava do ďalšej výmeny oleja, pretože spolu s výmenou sa zbavujeme zmagnetizovaných čiastočiek oleja.

Selektívny prenos

Voľne sa pohybujúce čiastočky kovu obsiahnuté v oleji alebo v mazive sú prenášané do uzlov trenia a dopĺňajú kryštalickú štruktúru obnoveného kovového povrchu. Tento proces v teoretickej oblasti (bez výmeny oleja) vedie k neopotrebovaniu trecích sa povrchov častí. Za predpokladu, že nepotrebujeme meniť olej, tak vo výsledku selektívneho prenosu by sme mali do činenia so 100% neopotrebovaním trecích povrchov komponentov.
Pretože olej podlieha spotrebe musíme ho pravidelne vymieňať a tým sa zbavujeme zvyškov molekúl a proces selektívneho prenosu zaniká. Napriek tomu technológia ceramizacie využíva jav plateryzácie.

Ceramizery® neobsahujú teflon, olovo, molybdén, neupchávajú olejové filtre ani olejové kanáliky

Molekuly ceramizera® sú menšie ako póry filtra. Molekuly sú menšie ako 2 mikróny a póry olejového filtra v motore sú veľkosti nad 5 mikrónov. Napriek tomu kovo – keramická vrstva vzniká iba v miestach trenia kovu o kov. Je preto vylúčený vznik vrstvy v olejových kanáloch a olejových filtroch. Ceramizer® nie je zahusťovač oleja, ani tzv. „motodoktor“. Jedna dávka ceramizera® je 5 mililitrov – 4 gramy.

Prísady nelikvidujú „stratu oleja“ cez tesniace ventily. Pretože na rozdiel napr. od dvojice piest – valec tu sa nenachádza trenie kovu o kov. Zaručená účinnosť a životnosť vytvorenej kovo-keramickej vrstvy je najmenej do 70 000 kilometrov najazdenia vozidla alebo do 6000 motohodín. Po tomto najazdení sa odporúča opätovné použitie ceramizer®.

Kde teraz?

Pre ďalšie informácie, kliknite na „Využitie ceramizerov“ Alebo môžete „Kúpiť produkty ceramizer“ pre svoj automobil
Využitie ceramizerovKúpiť produkty ceramizer