Ako dosiahnuť, aby sa problémy motora a prevodovky neobjavovali a oprava prevodovky a motora sa nekonala?

Ako prebieha prípadná oprava prevodovky, motora či hydraulického systému?

Oprava prevodovky, motora a hydraulickej sústavy použitím technológie ceramizácie spočíva na navrátení pôvodných veľkostí a vlastných tvarov kovových povrchov (v zariadeniach, v ktorých dochádza k treniu) počas zväčšovania kovo-keramickej vrstvy s unikátnymi vlastnosťami.

Táto oprava sa uskutočňuje počas zvyčajného fungovania zariadenia. Nie je nutná jeho demontáž. Stačí pridať aditíva do oleja (v motore, prevodovke, hydraulickej sústave posilňovača riadenia) alebo do paliva – benzínu, nafty.

Na povrchoch, ktoré sa o seba trú, vznikajú termodynamické procesy. Tieto procesy spôsobujú zväčšovanie kovo-keramickej vrstvy na všetkých miestach (avšak najmä na opotrebených).

Zväčšovanie keramickej vrstvy sa postupne stabilizuje, spolu so znížením koeficientu trenia. Následne prechádza k samočinnej optimalizácii trecích sa častí.
Po dosiahnutí nominálnych hodnôt sa zastavuje a opravuje povrch ideálnym spôsobom. Začína sa oprava prevodovky, komponentov motora, posilňovača riadenia.

Znamená to, že v miestach viac „vydratých“ a tam, kde boli štrbiny, vzniká hrubšia vrstva ako na menej opotrebených miestach.
To nakoniec prechádza k oprave požadovaných tvarov trecích sa častí komponentov jednotlivých zariadení.

V dôsledku zvyšovania trenia prvých 200 kilometrov jazdy autom by otáčky nemali presiahnuť 2700 za minútu.
Proces vytvárania kovo – keramickej vrstvy trvá počas 1500 kilometrov alebo 250 motohodín.

Molekuly GP, ktoré sa nachádzajú v oleji sa charakterizujú vysokým stupňom spojenia s kovom.
Prenášajú čiastočky kovu (selektívny prenos) na opotrebené miesta kde sa nachádza zvýšená teplota sprevádzaná trením. Tam sa rozptyľujú.

V týchto miestach spojené čiastočky kovu a molekuly GP (rozptýlením) obnovujú (opravujú) povrch tvorením kovo-keramickej vrstvy.
V dôsledku spojenia molekúl GP s kovovým povrchom sa vylepšuje kryštalická štruktúra kovu. Vytvrdzuje sa a vypĺňa vrchná vrstva.

Vznikne odolná, nerozbitná kovo-keramická ochranná vrstva. Tento proces nazývame ceramizácia. Táto vrstva vypĺňa, pokrýva a vyrovnáva mikrodefekty a deformácie plôch (povrchov) podliehajúcich treniu.
Napríklad oprava prevodovky má v tomto smere ideálny čas na dosiahnutie uspokojivých výsledkov.

Účinkom vysokej miestnej teploty (nad 900 ° C) nachádzajúcej sa v oblasti trenia, dochádza k „rozpúšťaniu“ ceramizera.

Rozpustené“ molekuly GP sa vyznačujú vysokým stupňom adhézie (spojenia) s kovom.

Prenášajú čiastočky kovu nachádzajúce sa v oleji alebo mazive na opotrebené miesta (selektívny prenos) kde je zvýšená teplota sprevádzaná trením a tam sa rozptyľujú.

V týchto miestach spojené čiastočky kovu a molekuly GP (rozptýlením) obnovujú povrch vytváraním kovo-keramickej vrstvy.

V dôsledku spojenia molekúl s kovovým povrchom sa vylepšuje kryštalická štruktúra kovu, čím sa vytvrdí a vyplní vrchná vrstva.

V ideálnom prípade nastáva oprava prevodovky, motora, hydraulického systému.

Vznikne trvácna, nerozbitná kovo-keramická ochranná vrstva.

Termodynamické procesy,

ktoré sa vyskytujú na trecích sa plochách spôsobujú zväčšenie kovo-keramickej vrstvy vo všetkých miestach, avšak najmä na opotrebovaných, poškodených.

Zväčšovanie vrstvy sa postupne stabilizuje spolu so znížením koeficientu trenia.

To prechádza k samočinnej optimalizácii trecích sa častí. Po dosiahnutí nominálnych hodnôt sa zastavuje a opravuje povrch ideálnym spôsobom.

To znamená, že v miestach viac opotrebených a tam, kde boli škrabance, sa vytvorí hrubšia vrstva ako v miestach menej opotrebených.

To má za následok obnovenie požadovaných tvarov trecích sa častí.

Trvalý efekt ceramizácie v spaľovacích motoroch je zachovaný aj po ďalšej výmene oleja po dobu najmenej 70 000 km prejdenej vzdialenosti vozidla.

Ak je to oprava prevodovky, iných prevodov a hydraulickej sústavy je to na 100 000 kilometrov prejdenej vzdialenosti vozidla.

Ceramizer pre najlepší možný účinok využíva

Ceramizáciu kovových povrchov,

ktorá podlieha vytvoreniu kovo-keramickej vrstvy na trecích plochách kovov, časti strojov a zariadení počas normálnej prevádzky.

Zväčšovaním kovo-keramickej vrstvy sa povrch obnovuje a opravuje trecie plochy spojením s kovom na molekulárnej úrovni.

Vytvorená kovo-keramická vrstva je tvrdá a trvácna, s nízkym koeficientom trenia. Dobre odvádza teplo a je odolná voči vysokým teplotám a mechanickému namáhaniu.

Tzv. magnetizáciu oleja 

vďaka technológii GP čiastočky oleja presne priliehajú ku kovovým povrchom. Tým zlepšujú mazanie a odvod tepla z ich povrchu.

Proces magnetizácie oleja sa udržiava do ďalšej výmeny oleja, pretože spolu s výmenou sa zbavujeme zmagnetizovaných čiastočiek oleja.

Selektívny prenos

voľne sa pohybujúce čiastočky kovu obsiahnuté v oleji alebo v mazive sú prenášané do uzlov trenia a dopĺňajú kryštalickú štruktúru obnoveného kovového povrchu.

Tento proces v teoretickej oblasti (bez výmeny oleja) vedie k neopotrebovaniu trecích sa povrchov komponentov.

Za predpokladu, že nepotrebujeme meniť olej, tak vo výsledku selektívneho prenosu by sme mali do činenia so 100% neopotrebovaním trecích sa povrchov komponentov.

Pretože olej podlieha spotrebe musíme ho pravidelne vymieňať a tým sa zbavujeme zvyškov molekúl a proces selektívneho prenosu zaniká.

Ceramizeri® neobsahujú teflon, olovo, molybdén, neupchávajú olejové filtre ani olejové kanáliky. Molekuly ceramizera® sú menšie ako póry filtra.

Molekuly sú menšie ako 2 mikróny a póry olejového filtra v motore sú veľkosti nad 5 mikrónov. Napriek tomu kovo – keramická vrstva vzniká iba v miestach trenia kovu o kov.

Je preto vylúčený vznik vrstvy v olejových kanáloch a olejových filtroch

Ceramizer® nie je zahusťovač oleja, ani tzv. „motodoktor“. Jedna dávka ceramizera® je 5 mililitrov – 4 gramy.
Prísady nelikvidujú „stratu oleja“ cez tesniace ventily. Pretože na rozdiel napr. od dvojice piest – valec tu sa nenachádza trenie kovu o kov.

Zaručená účinnosť a životnosť vytvorenej kovo-keramickej vrstvy je najmenej do 70 000 kilometrov najazdenia vozidla alebo do 6000 motohodín.
Po tomto najazdení sa odporúča opätovné použitie ceramizer®.

Kúpil som fiat Palio Víkend 1,2

Ako to už býva zvykom, samozrejme až mesiac po kúpe som si všimol, že sa v aute stráca – uniká olej. V mestskej premávke spotreba 12 litrov paliva na 100km a mimo mesta spotreba neklesá pod 8l/100km.
Z výfuku (auto s katalyzátorom) vychádzajú mraky čierneho dymu. Auto je hlučné, počuť pískanie vzduchu, môj známy mechanik povedal, že motor je rozbitý, je potrebné všetko vymeniť a cenu vyčíslil na 1000 eur. Našťastie oprava prevodovky nebola nijako potrebná.

Nevyznám sa v autách (som len teoretik) tak som odišiel do prvého lepšieho servisu (cudzieho). Tam boli lepší, cenu opravy vyčíslili na 1300 eur a keď som povedal, že popremýšľam a idem domov – mierne prekvapený povedali, že to bude zázrak, ak vôbec domov prídem.
Čo sa dialo následne, asi tušíte. Kúpil som ceramizer, aplikoval do mnotora a auto jazdilo ešte niekoľko rokov

Martin

Kam teraz?

Aby ste sa dozvedeli v akých autách a strojoch je možné aplikovať ceramizery tak choďte na „Využitie ceramizerov“ 
Ak už máte jasno, môžete „Vyskúšať produkty ceramizer“ pre svoj automobil

Tu nájdete využitie ceramizerovChcem vyskúšať produkty ceramizer