Chiptuning, autotuning, chip tunning, motortuning, tuning chip, ciptuning | Ceramizer.sk

Martin: Kúpil som fiat Palio Víkend 1,2

A samozrejme až mesiac po kúpe som si všimol, že sa v aute stráca – uniká olej, v mestskej premávke spotreba 12 litrov paliva na 100km a mimo mesta spotreba neklesá pod 8l/100km. Z výfuku (auto s katalyzátorom) vychádzajú mraky čierneho dymu.

Auto je hlučné, počuť pískanie vzduchu, známy opravár povedal, že motor je rozbitý, je potrebné všetko vymeniť a cenu vyčíslil na 1000 eur.

Nevyznám sa v autách (som len informatik) a odišiel som do prvého lepšieho servisu (neznámeho). Tam boli lepší, cenu opravy vyčíslili na 1300 eur a keď som povedal, že popremýšľam a idem domov – mierne prekvapený povedali, že to bude zázrak, ak vôbec prídem domov.

Obnova motora, prevodovky, hydraulickej sústavy použitím technológie ceramizácie si zakladá na navrátení nominálnych veľkostí a vlastných tvarov spolupracujúcich kovových povrchov v zariadeniach, v ktorých dochádza k treniu, počas zväčšovania kovo-keramickej vrstvy s unikátnymi vlastnosťami.

Táto regenerácia sa uskutočňuje počas zvyčajného fungovania zariadenia. Nie je nutná jeho demontáž.
Stačí pridať aditíva do oleja (v motore, prevodovke, hydraulickej sústave posilňovača riadenia) alebo do paliva – benzínu, nafty (v prípade zušľachťovača paliva).

Termodynamické procesy vznikajúce na trecích povrchoch spôsobujú zväčšovanie kovo-keramickej vrstvy na všetkých miestach (najmä v opotrebovaných-vydratých).
ceramizacia-vytvaranie-kovo-keramickej-vrtsvy-ceramizerom

Zväčšovanie vrstvy sa postupne stabilizuje spolu so zmenšením koeficientu trenia. Prechádza k samočinnej optimalizácii trecích sa častí.
Po dosiahnutí nominálnych hodnôt sa zastavuje a obnovuje povrch ideálnym spôsobom.

Znamená to, že v miestach viac opotrebovaných (vydratých) a tam, kde boli štrbiny, vzniká hrubšia vrstva ako na menej opotrebovaných miestach. To nakoniec prechádza k obnove požadovaných tvarov trecích sa častí.

V dôsledku zvyšovania trenia prvých 200 kilometrov jazdy autom by otáčky nemali presiahnuť 2700 za minútu. Proces vytvárania kovo – keramickej vrstvy trvá počas 1500 kilometrov alebo 250 motohodín.

Prídavky do oleja, prípravky do oleja motora, prísady do prevodovky, aditíva do riadenia s posilovačom
Obsiahnuté molekuly GP sa charakterizujú vysokým stupňom spojenia s kovom. Prenášajú čiastočky kovu (selektívny prenos) na opotrebované miesta, kde sa nachádza zvýšená teplota sprevádzaná trením. Tam sa rozptyľujú.

V týchto miestach spojené čiastočky kovu a molekuly GP (rozptýlením) obnovujú povrch tvorením kovo-keramickej vrstvy.
V dôsledku spojenia molekúl GP s kovovým povrchom sa vylepšuje kryštalická štruktúra kovu. Vytvrdzuje sa a vypĺňa vrchná vrstva. Vznikne odolná, nerozbitná kovo-keramická ochranná vrstva.
Tento proces nazývame ceramizácia. Táto vrstva vypĺňa, pokrýva a vyrovnáva mikrodefekty a deformácie plôch (povrchov) podliehajúcich treniu.

Ceramizácia – vytvorenie kovo-keramickej vrstvy sa skrýva pod pojmom ceramizer®. Čo by som mal ešte vedieť?

Ceramizer® využíva javy:

  • Ceramizácie kovových povrchov, ktorá podlieha vytvoreniu kovo-keramickej vrstvy na trecích plochách kovov, časti strojov a zariadení počas normálnej prevádzky. Zväčšovaním kovo-keramickej vrstvy sa regeneruje a obnovuje trecie plochy spojením s kovom na molekulárnej úrovni.

Vytvorená kovo-keramická vrstva je tvrdá a trvácna, s nízkym koeficientom trenia. Dobre odvádza teplo a je odolná voči vysokým teplotám a mechanickému namáhaniu.

Táto vrstva vypĺňa, pokrýva a vyrovnáva mikrodefekty a deformácie povrchov trecích sa častí.Koeficient trenia, trenie kovu o kov, teplota lokalna, olej Účinkom vysokej miestnej teploty (nad 900 ° C), nachádzajúcej sa v oblasti trenia, nasleduje „rozpúšťanie“ ceramizera.

„Rozpustené“ molekuly GP sa vyznačujú vysokým stupňom adhézie (spojenia) s kovom.
Prenášajú čiastočky kovu nachádzajúce sa v oleji alebo mazive na opotrebované miesta (selektívny prenos), kde je zvýšená teplota sprevádzaná trením a tam sa rozptyľujú.
V týchto miestach spojené čiastočky kovu a molekuly GP (rozptýlením) obnovujú povrch vytváraním kovo-keramickej vrstvy.

V dôsledku spojenia molekúl s kovovým povrchom sa vylepšuje kryštalická štruktúra kovu, čím sa vytvrdí a vyplní vrchná vrstva (vznikne trvácna, nerozbitná kovo-keramická ochranná vrstva).

Termodynamické procesy, ktoré sa vyskytujú na trecích plochách spôsobujú zväčšenie kovo-keramickej vrstvy vo všetkých miestach, a najmä na opotrebovaných (použitých-poškodených).
Zväčšovanie vrstvy sa postupne stabilizuje spolu so znížením koeficientu trenia. To prechádza k samočinnej optimalizácii trecích sa častí.

Po dosiahnutí nominálnych hodnôt sa zastavuje a obnovuje povrch ideálnym spôsobom. To znamená, že v miestach viac opotrebovaných a tam, kde boli škrabance, sa vytvorí hrubšia vrstva ako v miestach menej opotrebovaných.
To má za následok obnovenie požadovaných tvarov trecích sa častí.

Trvalý efekt ceramizácie v spaľovacích motoroch je zachovaný aj po ďalšej výmene oleja po dobu najmenej 70 000 kilometrov prejdenej vzdialenosti vozidla. V prípade prevodovky, iných prevodov a hydraulickej sústavy na 100 000 kilometrov prejdenej vzdialenosti vozidla.

  • Tzv. magnetizácia oleja – vďaka technológii GP čiastočky oleja presne priliehajú ku kovovým povrchom. Tým zlepšujú mazanie a odvod tepla z ich povrchu.
    Proces magnetizácie oleja sa udržiava do ďalšej výmeny oleja, pretože spolu s výmenou sa zbavujeme zmagnetizovaných čiastočiek oleja.
  • Selektívny prenos – voľne sa pohybujúce čiastočky kovu obsiahnuté v oleji alebo v mazive sú prenášané do uzlov trenia a dopĺňajú kryštalickú štruktúru obnoveného kovového povrchu.

Tento proces v teoretickej oblasti (bez výmeny oleja) vedie k neopotrebovaniu trecích sa povrchov častí. Za predpokladu, že nepotrebujeme meniť olej, tak vo výsledku selektívneho prenosu by sme mali do činenia so 100% neopotrebovaním trecích povrchov komponentov.

Pretože olej podlieha spotrebe musíme ho pravidelne vymieňať a tým sa zbavujeme zvyškov molekúl a proces selektívneho prenosu zaniká. Napriek tomu technológia ceramizacie využíva jav plateryzácie.

Ceramizeri® neobsahujú teflon, olovo, molybdén, neupchávajú olejové filtre ani olejové kanáliky. 

Molekuly ceramizera® sú menšie ako póry filtra. Molekuly sú menšie ako 2 mikróny a póry olejového filtra v motore sú veľkosti nad 5 mikrónov.
Napriek tomu kovo – keramická vrstva vzniká iba v miestach trenia kovu o kov.

Je preto vylúčený vznik vrstvy v olejových kanáloch a olejových filtroch.

Ceramizer® nie je zahusťovač oleja, ani tzv. „motodoktor“. Jedna dávka ceramizera® je 5 mililitrov – 4 gramy.

Prísady nelikvidujú „stratu oleja“ cez tesniace ventily. Pretože na rozdiel napr. od dvojice piest – valec tu sa nenachádza trenie kovu o kov.

Zaručená účinnosť a životnosť vytvorenej kovo-keramickej vrstvy je najmenej do 70 000 kilometrov najazdenia vozidla alebo do 6000 motohodín. Po tomto najazdení sa odporúča opätovné použitie ceramizer®.

Rozsah využitia princípu ceramizácie   >>>