Oprava motorov, oprava poškodeného motora, ceramizer testy | Ceramizer.sk

Jakub_350: Testoval som od roku 1998 rôzne prísady, špecifiká, modifikátory, ale s niečím takým ako ceramizer som sa stretol pred rokom. Som plný obdivu, že to naozaj účinkuje. Za málo peňazí je možné zregenerovať motor. A to naozaj zregenerovať…

  1. test: 562 kilometrov jazdy bez oleja v motore – Honda Civic
  2. test: Jazda bez oleja v motore
  3. test: Oprava motora, kompresia motora – vozidlo Daewoo Nexia
  4. test: Oprava motora, kompresia motora a krútiaci moment – Honda Civic
  5. test: Oprava motora, výkon a krútiaci moment motora – BMW 330D
  6. test: Vplyv na prevádzkové parametre oleja
  7. test: Oprava motora – Opel Corsa
  8. test: 500 kilometrov jazdy bez oleja v motore – Polonez
  9. test: 493 kilometrov bez oleja v motore – Honda Civic
  10. test: Oprava motora – Fiat

TEST č.1: 562 kilometrov jazdy bez oleja v motore (predstavuje účinok ceramizera® na ochranu a opravu motorov)

1. Meranie kompresie motora a analýza výfukových plynov pred a po 2124 kilometrov prejazdu vozidla od aplikácie ceramizerov®:

Vozidlo Honda Civic:
ŠPZ WF85817, rok výroby 1992, najazdené 181 350 km,
č. Motora D15B26834351, typ D15B7 (1.5i 16V),
obsah 1493 cm3,
výkon 75 kW (101 koní pri 5900 otáčkach/minútu ako aj 124 Nm pri 5000 otáčkach/minútu),
nainštalované LPG.

Meranie vykonané v CHMS Jacek Chojnacki, ul. Pruszkowa 32, 05-830 Nadarzyn. Na meranie kompresie motora bol použitý prístroj SPCS 15. Na analýzu plynov analyzér typ Tecno Test mod. 481.

Honda test

Meranie kompresie motora:

Dňa 18.10.2007 pri najazdení 181 350 km pred aplikáciou ceramizera® bolo vykonané meranie kompresie motora
Dňa 06.11.2007 pri najazdení 183 474 km po 2124 km od aplikácie ceramizera® (2 dávky do motora a 1 dávka do prevodovky)  bolo vykonané meranie kompresie motora.

meranie kompresie vo valcochaplikácia, použitie prípravku ceramizer, vstrek do motora do oleja

Výsledky meraní:
meranie tlakov prístrojomvýsledky merania kompresných tlakov, graf,

Aplikácia ceramizer® /najazdené [km] I valec [bar] II valec [bar] III valec [bar] IV valec [bar]
0 km / najazdené 181.341 11,5 8,5 5,5 9,0
2124 km / najazdené 183.474 13,5 13 13 13,5
Percentuálny nárast 13 % 53 % 136 % 50 %

Najväčší nárast (až o 136%) kompresie motora bol získaný na 3 valci, to je z 5,5 bar na 13 bar.

Kompresia motora pred aplikáciou ceramizera® na 3 valcoch bola menej ako 10 bar. Svedčí o veľkom opotrebení motora. Ceramizer® spôsobil nárast a vyrovnanie kompresie motora na pôvodné hodnoty vo všetkých valcoch, rovnako opravu motora.

Analýza plynov pred a po 2124 kilometrov od okamihu aplikácie ceramizera® ukázala pokles toxických zložiek výfukových plynov. To je pokles oxidu uhoľnatého (CO) o 17%, pokles uhľovodíkov (HC) o 20% ako aj pokles oxidu uhličitého (CO2) o 3,6%.

Pred (najazdené 181.341 km) Po 2124 km (najazdené 183.474 km)
Voľnobežné otáčky 1080 RMP 920 RMP
CO 1,73 1,43 (zníženie o 17 %)
CO2 19,9 19,2 (zníženie o 3,6 %)
HC 200 160 (zníženie o 20 %)
O2 0 0

Zistené bolo zníženie voľnobežných otáčok z 1080 ot/min na 920 ot/min a zároveň vyrovnanie práce motora.

Farby elektród zapaľovacích sviečok sa zmenili na svetlejšiu, čo znamená zníženie “chuti“ na olej.

Po meraní:
Pri najazdení 183 474 kilometrov bol vypustený olej z olejovej vane a naštartovaný motor (bez oleja). Motor bežal na voľnobehu za účelom vylúčenia akejkoľvek chyby pred skutočným testom jazdy bez oleja.

Motor pracoval na voľnobehu približne 30 minút bez oleja – 3x po 10 minút s 15 minútovými prestávkami.

Potom bol doliaty olej a aplikovaná jedna dávka aditíva ceramizera® do motora.
Vozidlo prešlo ešte 1108 kilometrov s olejom v motore. Spolu najazdené 3240 kilometrov s aplikovanými aditívami ceramizer® v oleji. To je postačujúce na vytvorenie kovo-keramickej vrtsvy. Potom sa pristúpilo k samotnej jazde bez oleja.

2. Test jazdy bez oleja

Dňa 14.11.2007 pri najazdení 184 582 km (3240 km od okamihu aplikácie ceramizerov®) bolo pristúpené k samotnému testu jazdy bez oleja. V podmienkach cestnej premávky pri vonkajšej teplote ovzdušia okolo +1 st. C.

Motor bol zohriaty na pracovnú – prevádzkovú teplotu a potom bol vypustený olej.

Motor bol naštarovaný a okolo 10-tej hodiny vozidlo vyrazilo na trasu Nadarzyn (okolo Varšavy) – Katowice – Nadarzyn.

Presný priebeh trasy jazdy bez oleja: E67: Nadarzyn-Mszczonow-Rawa Mazowiecka-Piotrkow Trybunalski- E75: Kamiensk-Czestochowa-Kozieglowy-Siewierz-droga 86 Bedzin- Katowice-Bedzin- E75: Siewierz Kozieglowy-Czestochowa-Kamiensk-Piotrkow Trybunalski- E67: Rawa Mazowiecka-Mszczonow-Nadarzyn

Priebeh testu celý čas pozorovali medzi inými redaktori novín: Motor, Super Express a televízia. TVN Turbo ako aj Redakcia programu Motokibic TV – program vysielajúci v TVP3 Katowice.

Demontáž motora ukázala normálne opotrebenie ložísk kľukového hriadeľa. Motor mal najazdené 180 000 kilometrov. Toto opotrebenie nie je mimo normu, okrem najazdenia 562 km po vypustení oleja.

Výsledky testu:

  1. Vozidlo prešlo po vypustení oleja z motora 562 kilometrov v mestskej prevádzke (5%) a mimo mesta (95%).
  2. Teplota motora sa počas testu udržovala v norme.
  3. Auto sa premiestňovalo priemernou rýchlosťou 90 km/h, chvíľami rýchlosťou 120 km/hod.
  4. Motor bežal na výmenu benzín a LPG (čo ešte viac prehĺbilo extrémne podmienky motora).
  5. Mimo niekoľko hodín (spolu okolo 7 hodín) jazdy v extrémnych podmienkach motor ešte pracoval správne a nevytváral problémy v prevádzke vozidla.
  6. Ešte účinný a funkčný motor bol demontovaný a odovzdaný na posúdenie stavu povrchov trenia.

Výsledok testu 562 kilometrov jazdy po vypustení oleja z motora potvrdzuje pozitívny účinok aditív ceramizer®. Prezentuje jeho unikátne vlastnosti v ochrane motora pred opotrebením a oprave opotrebených motorov.

Cieľom testu bol test vplyvu ceramizera® na ochranu povrchov trenia. V žiadnom prípade nebolo cieľom testu ukázať, že je možné jazdiť bez oleja, a že olej je nepotrebný).

Olej bol vypustený aby bolo možné vytvoriť náhodné a extrémne prevádzkové podmienky práce motora. Vzhľadom na extrémnosť testu dôrazne neodporúčame vykonávanie podobných testov na vlastnom vozidle.
________________________________________________________________________

TEST č.2 : Jazda bez oleja v motore v televízii TVN7 (program „Na osi“).

V júlových a augustových častiach motoristického magazínu „Na osi“ vysielaného cez TVN 7 boli prezentované ceramizery® a test 300 kilometrov jazdy bez oleja.
Na stav opotrebenia motora (kompresia motora) boli použité aditíva ceramizer® do pohonnej jednotky.

Nové merania motora po najazdení 2000 kilometrov od okamihu aplikácie ceramizerov® potvrdili nárast kompresie motora.
Potom, za účelom vylúčenia akejkoľvek chyby pred skutočným testom jazdy bez oleja – bol vypustený olej a motor pracoval bez oleja na voľnobehu okolo 30 minút. Následne bol naliaty olej a aplikovaná ďalšia dávka aditíva ceramizer®.

Keď vozidlo prešlo ďalších 1000 kilometrov, bolo pristúpené k extrémnej skúške. Olej z motora bol vypustený. Automobil bol používaný v mestskej prevádzke ako aj mimo mesta. Po asi 300 kilometroch jazdy bez oleja v motore bol test ukončený.

Diagnostika motora po tejto etape ukázala, že kompresia motora a tlak oleja v olejovom čerpadle vďaka použitiu ceramizera® ostali nezmenené, okrem 300 kilometrov jazdy bez oleja !
Tento motor je naďalej používaný v normálnej prevádzke.

oprava motora pomocou ceramizera

Najazdené kilometre od aplikácie ceramizera® I valec [bar] II valec [bar] III valec [bar] IV valec [bar]
0 km 12,5 12,0 12,0 11,5
200 km a 0,5 hodiny práce motora bez oleja na voľnobehu 12,5 12,4 11,8 13,0
3000 km 13,1 12,3 12,4 13,7
Percentuálny nárast 4,8% 2,5% 3,3% 19,1%

Výsledok testu jazdy bez oleja v motore potvrdzuje účinné pôsobenie ceramizerov®. V ochrane motora pred trením, oprave opotrebených motorov. Predstavuje vynikajúce vlastnosti ceramizerov®.

Vzhľadom na extrémnosť testu dôrazne neodporúčame vykonávanie podobných testov na vlastnom vozidle.
________________________________________________________________________

TEST č.3: Oprava motora použitím ceramizerov® a vplyv aditíva na kompresiu motora.

Testy boli vykonané v Priemyselnom Inštitúte Motorizmu vo Varšave a testované auto bolo Daewoo Nexia.

Vozidlo Daewoo Nexia
Najazdené kilometre 179 407

diagnostika automobilu
25.03.2004
Vykonaná bola prvá prehliadka v PIMOT-e. Vykonané merania kompresie motora (zistenie stavu motora) a dynamiky vozidla (rozjazd auta od 60 do 140 km/h na 5 rýchlostnom stupni).
Potom sme použili aditíva ceramizer® do motora a prevodovky.

diagnostika vozidla
14.04.2004
Po prejdení 2654 kilometrov (od okamihu aplikácie aditív ceramizera®) boli znovu vykonané merania.
Meranie tlaku kompresie motora ukázalo nárast a vyrovnanie kompresných tlakov vo valcoch na pôvodne hodnoty.

Získaný bol maximálny nárast o 1,8 bar, čo je o 16,3% tlaku kompresie motora na IV valci. Alebo iné vysvetlenie – motor sa prakticky vrátil do výrobného stavu. Pre dôkladnejšie zobrazenie je vložený nižšie nákres a tabuľka.

oprava motora za pomoci ceramizerov
Údaje prenesené do tabuľky:

Dátum vykonania meraní Stav tachometra [km] Najazdené kilometre od aplikácie ceramizerov® [km] I valec [bar] II valec [bar] III valec [bar] IV valec [bar]
25.03.2004 179 407 0 12,2 12,1 11,6 11,0
14.04.2004 182 061 2654 13,2 13,0 12,9 12,8
Percentuálny nárast 8,2% 7,4% 11,2% 16,3%

Vďaka použitiu ceramizerov® sme získali nárast výkonu vozidla o 9,9% pri rozjazde od 60 do 140 km/h na 5 rýchlostnom stupni.

Dátum vykonania meraní Stav tachometra [km] Najazdené kilometre od aplikácie ceramizerov® [km] Trasa [m]
25.03.2004 179 407 0 1622
14.04.2004 182 061 2654 1460
skrátenie trasy rozjazdu o: 162 m


Dodatočný názor od vlastníka (dátum obdržania názoru 18.03.2006)
Ako majiteľ testovanej Nexie vo firme PIMOT chcem opísať ďalšie dojmy z používania môjho vozidla.
Správanie auta po aplikácii aditív ceramizera® (najazdené okolo 180 tisíc kilometrov) je opísané na internetovej stránke.

Auto som predal s najazdenými 260 tisíc kilometrami. Rovnako som aplikoval aditíva ceramizer® do prevodovky. Pri návrate k motoru neskôr VôBEC nežral olej.
Pracoval tichúčko a dobre zrýchľoval. Nepoužil som po aplikácii ceramizera
® žiadne iné aditíva.

Auto bolo prevádzkované ďalej na polosyntetickom oleji a výmeny oleja vykonávané po 8-9 000 kilometrov. Kompresia motora pri 230 000 kilometrov bola blízka ako po použití ceramizera® pri 190 000 kilometrov.
Bohužiaľ nedisponujem dokumentom. Bolo to robené u známeho počas otváracích hodín servisu.

Auto slúži ďalšiemu užívateľovi bez problémov. Celý čas je prevádzkované na LPG a robí mesačne okolo 4000-5000 kilometrov. Denne auto jazdilo 2-5 hodín, často bez vypnutia motora.
Pri oprave motora ceramizerom®
 som použil väčšiu dávku  od odporúčanej. Zle som porozumel návodu 🙂 Prvých 1000-1200 kilometrov som neprekračoval 2800 otáčok. Može byť, že to spôsobilo lepšie výsledky produktu.

K prevodovke: zle sa radil 2 a 3 rýchlostný stupeň. Po aplikácii aditíva (2 dávky) a použití odporúčaní – sa rýchlosti dali radiť jemne už po prejdení okolo 200-300 kilometrov. Neskôr to bolo perfektné po 1000-1200 kilometrov.
Pred dodaním aditív som zmenil olej v prevodovke. Nedával som žiadne iné aditíva.

Úprimne sa priznám, že po 230 000 kilometroch som vymenil spojku. Avšak mimo pružnejšieho pedálu spojky som nespozoroval inú nápravu 🙂

Záver je, že ceramizer® pomohol.Vypustený olej z prevodovky sa ukázal ako nový a čistý. Ako som sa neskôr dozvedel predchádzajúci majiteľ ho tiež vymieňal.
Preto odpadá možnosť vplyvu nového oleja. Aditíva ceramizer
® som použil do prevodovky pri najazdení okolo 195 000 kilometrov
Pozdravujem Marián
________________________________________________________________________

TEST č.4: Oprava motora aditívami ceramizer® a vplyv aditív na kompresiu a krútiaci moment motora.

Vozidlo Honda civic 1.6 16V r. 1991
Najazdené kilometre 234 683
ŠPZ WI 92009

Aplikované aditíva ceramizer® do motora a prevodovky.
Olej bol vymenený predtým. Okolo 1500 kilometrov pred aplikáciou ceramizera®. Najazdené 233 050 kilometrov.

Prvé meranie bolo vykonané pred aplikáciou ceramizera
® – pri najazdených 234 683 kilometroch.

Druhé meranie bolo vykonané po aplikácii ceramizera® a po prejdení asi 1400 kilometrov – pri najazdených 236 083 kilometroch.

Výsledky:

1. Maximálny nárast o 3 kG/cm2 teda o 26,3% tlaku kompresie motora získané na 3 valci.
2. Nárast na pôvodné hodnoty a vyrovnanie kompresie motora vo všetkých valcoch.  Alebo inak – získaný návrat kompresie motora, prakticky na hodnoty z výrobného stavu nového motora.
3. Nárast maximálneho momentu Nmax o 3 Nm (vplývajúceho na výkon vozidla)
4. Nárast sily Pmax o 2 PS (vplývajúceho na výkon vozidla)

Výkresy krútiaceho momentu N a sily P vo funkcii otáčok motora:

Tlaky na konci kompresie – po ľavej strane pred aplikáciou ceramizerov®, po pravej strane po aplikácii:
oprava motora pomocou ceramizera

Číslo valca: I II III IV
Pred aplikáciou ceramizerov® 12,3 12,8 11,4 11,5
Po 1400 km od aplikácie ceramizerov® 14,1 14,0 14,4 14,4
Percentuálny nárast 14,6% 9,4% 26,3% 25,2%

________________________________________________________________________

TEST č.5: Vplyv aditív ceramizer® na výkon a krútiaci moment motora.

Vozidlo BMW 330 D z roku 2000
Najazdené kilometre 270 000
ŠPZ AA-VM 746

Použité 2 ceramizery® do motora a zušľachťovač do paliva (ktorý zlepšil nepravidelnú prácu vstrekovačov).

Po prejdení 3782 kilometrov od okamihu aplikácie ceramizerov® motor získal nasledujúce výsledky:

  • Nárast maximálneho výkonu o 4,66%, teda o 7,7 KM (5,7kW).
  • Nárast maximálneho krútiaceho momentu o 3,2%, teda o 13 Nm.
  • Zväčšenie pružnosti a výkonu motora – vychádza to z presunutia charakteristiky momentu na nižšie otáčky.

Nárast výkonu a krútiaceho momentu bol získaný v celom rozsahu meraných otáčok motora. Pri 2800 otáčkach za minútu bol získaný najväčší nárast výkonu – 9KM a najväčší nárast krútiaceho momentu – 24Nm.

________________________________________________________________________

TEST č.6: Vplyv ceramizera® na prevádzkové parametre oleja.

Ceramizer® neovplyvňuje fizykálno-chemické a reologické parametre oleja, teda je k oleju úplne neutrálny.

Potvrdzuje to expertíza TECHNICKÉHO INŠTITÚTU LETECKÉHO VOJSKA Č.6/55/08

V praxi to znamená, že ceramizer® je možné aplikovať do každého oleja. Získavať jednoznačne výhody z parametrov, ktoré obsahuje odporúčaný olej pre dané zariadenie.

Expertíza Č 6/55/08:

1. PRÁVNY ZÁKLAD

Objednávka zo dňa 29.01.2008, firma VIDAR

2. PREDMET PRÁCE

Testy
motorový olej Orlen Classic SJ/CF 15W/40 s prísadou Ceramizer®
motorový olej Orlen Classic SJ/CF 15W/40 bez prísady v dohodnutom termíne

3. CIEĽ PRÁCE

Ohodnotenie vplyvu prísady Ceramizer® na základné fizykálno-chemické vlastnosti motorového oleja.

4. ČAS A MIESTO REALIZÁCIE PRÁCE

02.02.2008 – 10.03.2008
Základ materiálov Pohonných a Mazacích (Z-55) TILV.

5. PRIEBEH PRÁCE

Rozsah testov bol dohodnutý s Objednávateľom práce (tabuľka 1). Vzorky pre testy dodal Objednávateľ. Aditíva do oleja aplikované v množstve pripravenom od Objednávateľa.

Olej s aditívami bol podrobený miešaniu s výhodami miešadla nastavovaním otáčok (okolo 200 otáčok/minútu) počas 3 hodín pri teplote asi 60 0C.

Čísla vzoriek:

– motorový olej – 0039 – 08
– motorový olej s dodatkom – 0040 – 08

Tabuľka 1.

Poz. Názov označenia Metóda výzkumu
1. Kinetická priľnavosť pri teplote 100 oC PN-EN ISO 3104:2004
2. Obsah cudzích telies PN-C-04089:1958
3. Odďaľovanie korózie na meď pri teplote
100 oC počas 3 hodín
PN-EN ISO 2160:2004
4. Protikorózne vlastnosti v roztoku soli
počas 24 hodín
PN-C-04082:1981
5. Množstvo kyslosti PN-C-04049:1988
6. Zvyšky po koksovaní (metóda mikro) PN-EN ISO 10370:1999

Výsledky testov uvedené v tabuľke 2. Získané výsledky testov sa týkajú výlučne skúmaných vzoriek.

Tabuľka 2.

Poz. Názov označenia Merná jednotka Motorový olej s prísadou Motorový olej bezprísady
1. Kinetická priľnavosť pri teplote 100 oC mm2/s 13,32 13,38
2. Obsah cudzích telies % (m/m) neobsahuje neobsahuje
3. Odďaľovanie korózie na meď pri teplote
100 oC počas 3 hodín
trieda 1 1
4. Protikorózne vlastnosti v roztoku soli
počas 24 hodín
Stupeň korózie Bez korózie Bez korózie
5. Množstvo kyslosti mg KOH/g 1,647 1,631
6. Zvyšky po koksovaní (metóda mikro) % (m/m) 1,23 1,24

V celom období vykonávaných testov neboli potvrdené zmeny hodnôt parametrov vzoriek motorového oleja s aplikáciou dodatku na parametre motorového oleja bez dodatku.
Svedčí to o neutrálnom odďaľovaní testovaného dodatku na základné fizykálno-chemických vlastností testovaného motorového oleja.

6. ZÁVER

Na základe vykonaných testov je možné potvrdiť, že testovaná vzorka dodatku Ceramizer® po dodaní do motorového oleja (prinesenej vzorky oleja Orlen Classic SJ/CF 15W/40) nemá negatívny vplyv na jeho základné fizykálno-chemické vlastnosti.

VYPRACOVAL
dr. ing. J. Zielinski
________________________________________________________________________

TEST č.7: Oprava motora použitím aditív ceramizer®

Vozidlo Opel Corsa 1.0 z roku 1983
Najazdené kilometre 312 000
ŠPZ vozidla WXG 982L

Na test bol použitý automobil normálne prevádzkovaný, bez žiadnej prípravy.
Olej vo vozidle bol vymenený skôr, asi 1500 kilometrov pred použitím ceramizerov®.
Vozidlo nebolo vybavené katalyzátorom.
Predtým neboli v automobile použité žiadne aditíva do oleja ani „zušľachťovače kovu“.

Prvé meranie bolo prevedené pred použitím aditív ceramizer®, dňa 28.01.2004 pri najazdených 312 000 kilometroch.
Vykonané meranie kompresie motora vo všetkých valcoch.
Po meraní aplikovaný regenerátor – ceramizer® v množstve:
Motor – 5 mililitrov + 2 mililitre
Prevodovka – 5 mililitrov

Tu sú postrehy a komentáre majiteľa automobilu po najazdení 1500 kilometrov od okamihu použitia aditív ceramizer®.

Motor:
– na voľnobehu je cítiť menšie trasenie motora
– motor je viac flexibilný
– v zápche sa rozbieham na druhom prevodovom stupni bez väčších problémov
– keby nebol dieravý výfuk, tak by nebolo počuť prácu motora (okrem ventilov, ktoré som nastavoval v r.1999 🙂
– rozbeh vozidla je oveľa lepší (tu tiež hrá úlohu prevodovka, ktorá obdržala zodpovedajúcu dávku aditív)

Po týchto pre mňa dosť milých postrehoch som sa rozhodol zmerať kompresiu motora. V dôsledku nadmerného opotrebenia automobilu konzultovať prípadné zväčšenie dávky aditíva.
Vymontoval som zapaľovacie sviečky a zmeral kompresné tlaky vo valcoch, ktoré boli:
1/11
2/10,3
3/10
4/10,6
(papier z kontroly mám k nahliadnutiu)

Po tomto meraní vzhľadom na nadmerné opotrebenie motora som aplikoval ešte 2 mililitre aditív ceramizer®.
Následne v súlade s odporúčaniami som išiel “viac normálne“ – bez zníženia rýchlosti.
A teraz je to SUPER, motor beží ako kedysi, ale 3 razy lepšie 🙂

Prevodovka:
Vysvetlím, že vo vozidle som predtým (pred testom) vymenil 4-stupňovú (z výroby) prevodovku na 5-stupňovú. Bolo to dobre, ale menič stupňov som musel vybehať.
Preto mechanizmus zmeny je vydratý. Zaradenie 5 rýchlostného stupňa bolo dostupné len niekedy. Rýchlosť medzi 80 až 100 kilometrov za hodinu a v závislosti od zručnosti vodiča.

Teraz (po použití aditív ceramizer®) sa 5 rýchlostný stupeň radí pri 40 km/hod a veľmi ma to teší.
Ale nadovšetko, tzv. “vybehanie“ je úžasné, vchádzam do križovatky voľne a nepočujem, že idem. To znamená, že v prevodovke sa museli znížiť valivé odpory.
Pozdravujem, Peter

Po prejdení 1500 kilometrov od okamihu aplikácie ceramizerov® bolo dňa 06.02.2004 pri najazdení 313 500 kilometrov vykonané meranie kompresie motora vo všetkých valcoch (zobrazujúce vplyv použitia ceramizerov® na stav-opotrebenie motora)

Prenesenie údajov z grafu do tabuľky:

Valec Pred aplikáciou ceramizerov® Po oprave a prejdení 1500 km Percentuálna zmena nárast/pokles
I 11,1 11,6 4,5%
II 10,5 9,6 8,5%
III 8,5 10,3 21,2%
IV 9,8 10,5 7,1%
Priemerné výsledky 9,98 10,5
5,3%

Zhrnutie výsledkov merania kompresie (kG/cm2):

Záver:

Na 3 valcoch bol získaný nárast a vyrovnanie kompresie motora. Znamená to, že výsledky potvrdzujú efekt účinku aditíva ceramizer®. Najväčší nárast o 21,2% bol dosiahnutý na III valci.
Pravdepodobne v dôsledku opotrebenia na II valci bol získaný malý pokles o 0,9 kG/cm2. Aby sme vylúčili možnú chybu merania na II valci čoskoro bolo vykonané ďalšie meranie kompresi motora.
Po 12000 kilometroch od použitia aditív do oleja ceramizerov® bolo vykonané ďalšie meranie, dňa 16.06.2004 pri najazdení 324 000 kilometrov.

Valec Pred použitím ceramizerov® Po oprave a prejdení 12000 km Percentuálna zmena nárast/pokles
I 11,1 10,4 6,3%
II 10,5 10,7 1,9%
III 8,5 10,5 23,5%
IV 9,8 10,8 10,2%
Priemerné výsledky 9,98 10,6 6,2%

Záver:
Získaný bol trvalý nárast na 3 valcoch a vyrovnanie kompresných tlakov vo všetkých valcoch. Znamená to, že výsledky potvrdzujú pozitívny efekt účinku aditíva ceramizer®.
Najväčší nárast o 23,5% bol dosiahnutý na III valci. Na I valci bol získaný malý pokles o 0,7 kG/cm2, ktorý je v rámci chyby merania.
________________________________________________________________________

TEST č.8: 500 kilometrov jazdy bez oleja v motore.

Vozidlo Polonez 1500
Najazdené kilometre 129 000

Po 3000 kilometroch od okamihu aplikácie aditíva bol vypustený olej z motora.

Dňa 09.03.2005 vozidlo prešlo 303 kilometrov bez oleja v motore, jazdiac rôzne – kyvadlovo.
Následujúci deň bola vykonaná ďalšia jazda bez oleja, vozidlo prešlo vzdialenosť 206 kilometrov.
Po dosiahnutí cieľa, prejdení spolu 509 kilometrov bez oleja v motore bol test ukončený.

Stále účinný a funkčný motor bol rozobratý a postúpený na ďalší výzkum.
Počas testu bolo vozidlo poháňané LPG, ktorý ešte viac prehĺbil extrémne podmienky motora. Počas celého testu teplota motora neprekročila normy, to je 90 0C.
Jazda prebiehala ako v meste tak aj mimo mesta.
Pri jazde mimo mesta sa vozidlo pohybovalo priemernou rýchlosťou 80 kilometrov/hodinu.

Výsledok testu jazdy bez oleja v motore potvrdzuje efekt účinku aditíva ceramizer®. V ochrane motora pred opotrebením a oprave opotrebených motorov. Predstavuje jeho jedinečné vlastnosi.
Vzhľadom na extrémnosť testu dôrazne neodporúčame vykonávanie podobných pokusov na vlastnom vozidle.
________________________________________________________________________

TEST č.9: 403 kilometrov jazdy bez oleja v motore

Vozidlo Honda Civic,
Motor 1.5, rok výroby 1992
Najazdené kilometre 302 000

Auto po prejdení 3160 kilometrov od okamihu použitia 3 kusov ceramizerov® a 45 minút na voľnobehu bez oleja – bolo testované jazdou bez oleja v motore, v podmienkach cestnej premávky.

V dňoch 01 – 04.08.2007 po vypustení oleja z motora – vozidlo jazdilo spolu 403 kilometrov.

Motor po prejdení 403 kilometrov bez oleja vykazoval veľké opotrebenie, stále pracoval na voľnobehu. Bohužiaľ vozidlo už nemalo silu umožňujúcu jazdiť – preto bol test ukončený.

Počas testu bolo vozidlo najčastejšie poháňané LPG a miestami benzínom.
Je potrebné podotknúť, že motor použitý na testovanie mal najazdené cez 300 000 kilometrov. O to viac to prehĺbilo extrémne podmienky testu.

Počas celého testu teplota motora neprekročila normy, to je 90 0C.
Jazda prebiehala v meste aj mimo mesta.
Pri jazde mimo mesta sa vozidlo pohybovalo priemernou rýchlosťou 75 kilometrov za hodinu.

01-04.05.2007
________________________________________________________________________

TEST č.10 : Oprava motora použitím aditíva ceramizer®.

Meranie bolo vykonané v strednej škole v komplexe Vysokej školy č.1 v Leczycy.

Vozidlo Fiat 126p
Najazdené kilometre 90 309
ŠPZ ELE C565

Dátum vykonania merania Stav tachometra [km] Kilometre od okamihu použitia ceramizerov® [km] I valec [bar] II valec [bar]
17.08.04 90309 0 9,8 10,8
26.08.04 90577 268 11,0 11,2
08.10.04 92077 1768 11,2 11,0
25.10.04 92982 2673 11,8 11,8

Výsledky:

1. Po prejdení 268 kilometrov od okamihu použitia aditíva ceramizer® bolo vykonané prvé meranie kompresie motora. Napriek nedostatočnému najazdeniu, len 268 kilometrov od okamihu použitia ceramizera® bol zpozorovaný nárast kompresných tlakov.

2. Po prejdení 1768 kilometrov od okamihu použitia aditíva ceramizer® bolo vykonané druhé meranie kompresie motora. Zpozorovaný bol ďalší nárast kompresných tlakov.

3. Po prejdení 2673 kilometrov od okamihu použitia aditív ceramizerov® bolo vykonané tretie meranie kompresie motora. Zpozorovaný nárast a vyrovnanie kompresných tlakov na hodnotu 11,8 bar na obidvoch valcoch. To znamená, že účinnosť motora sa prakticky vrátila do výrobného stavu.

Okrem vysokej počiatočnej hodnoty kompresie motora vyplývajúcej zo zmien v konštrukcii motora, to je zvýšenia stupňa kompresných tlakov, bol získaný nárast a vyrovnanie kompresných tlakov na obidvoch valcoch. Za úvahu stojí fakt, že na I valci bol dosiahnutý značný, až 20,4% nárast kompresných tlakov.

Ešte mám pár doplňujúcich otázok, ísť na často kladené otázky >>>

Nemám ďalšie otázky, chcem si pozrieť produkty ceramizer >>>