Aditíva do oleja, nafty, benzínu, spotreba paliva a oleja | Ceramizer.sk

Toto by ste mali vedieť

Najčastejšie otázky:

1. Obnovujú malé (5 ml) dávky ceramizera® motor a prevody? 

Množstvá molekúl GP sú v takej koncentrácii, aby dostatočne obnovili kovové povrchy podliehajúce treniu v motore (púzdra, krúžky, kľukové hriadele, časti olejového čerpadla) a povrchy plôch prevodových zubov.

Malé dávky (5 ml) aditíva do oleja sú žiadúce a užitočné, pretože:
– nezvyšujú hladinu oleja,
– neobsahujú veľké množstvo zbytočnej náplne, preto sa nemenia vlastnosti oleja (nie sú to tzv. zahusťovadlá oleja, „motodoktory“).

2.Prečo výrobcovia oleja nevyrábajú olej s ceramizermi®

Hlavné dôvody sú:
– nie každý užívateľ by bol ochotný po výmene oleja vymeniť olej za olej s aditívami ceramizer®,
– nie každý užívateľ by bol ochotný používať automobil okolo 200 kilometrov s obmedzením otáčok motora

Môžeme premýšľať:
Prečo výrobcovia automobilov nevyrábajú vozidlá s veľmi dlhou životnosťou, hoci je to technicky možné?
Prečo neobdržíme výrobky, ktorémajú dlhú životnosť?
Akú výhodu by mal výrobca oleja, ktorý zarába na jeho predaji? (keď následne po použití ceramizera® sa znižuje spotreba oleja, nehovoriac o skutočnosti, že olej by zdražel)?

3. Aká je záruka, že po použití ceramizera® získam pozitívny účinok?

Aplikácia aditíva do oleja ceramizer® dáva 99,9% záruku na zvýšenie a vyrovnanie kompresných tlakov vo valcoch.

Nepriamo je to zníženie spotreby oleja. Ak príčinou týchto javov je znížený tlak na konci kompresie a nadmerná spotreba oleja. Opotrebenia dvojice valec – krúžky, ale používané v bežných prevádzkach. To znamená, žiadne obmedzenie spotreby ktorejkoľvek z týchto položiek a nie je poškodený alebo zablokovaný žiadny piestny krúžok.

Naopak, ak príčinou straty oleja sú tesnenia ventilov je potrebné ich vymeniť za nové (nenachádza sa tam trenie kovu o kov a preto sa nevytvára keramická vrstva).

4. Aký je rozdiel aditíva do oleja, nafty a benzínu ceramizer® oproti produktom podobného typu? Sú to aditíva s porovnateľnou funkciou a princípom účinku alebo je to niečo iné?
Ak som predtým použil v motore jeden z nich, musím vykonať nejaké činnosti pred aplikáciou ceramizerov
®?

Aditíva podobného typu nie sú náprotivkami ceramizera®. Ceramizer® je ceramizerom kovových povrchov dvojíc trenia – na povrchu kovu sa vytvára kovo-keramická vrstva. Týmto spôsobom dvojice (kov-kov) trenia podliehajú obnove.

Ceramizeri® nie sú tzv. “zahusťovače oleja“ , “motodoktori“. Jedna dávka je 5 mililitrov a účinok ceramizácie sa udržiava aj po výmene oleja, v prípade motora do 70 tisíc kilometrov prejazdu vozidla.

Použitie ceramizerov® by bolo účinnejšie, keby predtým neboli použité žiadne iné technológie, ktoré tvoria povlaky na zníženie trenia povrchov kovov.

Pred aplikáciou ceramizera® navrhujem odstrániť predtým vytvorené vrstvy. Je možné to urobiť v normálnej prevádzke, čo však trvá dosť dlho. Prinajmenej 2 obdobia výmeny oleja.
Ceramizer® je možné aplikovať aj po predtým použitých iných aditívach do oleja, nafty alebo benzínu. Vtedy sa kovo–keramická vrstva bude vytvárať pomalšie.

5. V obchodoch a na internete je niekoľko, ak nie niekoľko desiatok aditív do oleja, nafty a benzínu. Predávajúci nazývajú čoraz viacej aditív ceramizermi®.
Na čo si dávať pozor počas kúpy aditíva do oleja, nafty a benzínu. Sú aditíva do oleja, nafty a benzínu naozaj ceramizeri®?

Najdôležitejšie otázky, ktorým venujeme pozornosť počas výberu aditíva do oleja, nafty a benzínu sú:
– množstvo prípravku (hlavne pozor, čím viac objemu má dané aditívum, tým väčšia je pravdepodobnosť, že je to obyčajný zahusťovač oleja),
– množstvo spoľahlivých testov a výzkumov, ktoré potvrdzujú účinky aditíva do oleja, nafty a benzínu
– množstvo pozitívnych skúseností
– použitie v automobilovom športe
– aditíva nesmú obsahovať teflon (PTFE)

6. Môžu aditíva do oleja ceramizer® priniesť účinok v situácii, keď príčinou vysokej spotreby oleja (1 liter na okolo 3000 km) je výmena tesnenia ventilov a piestnych krúžkov (motor 16-ventilový)?
Zníži v tomto prípade použitie aditíva spotrebu oleja? 

Kovo–keramická vrstva, ktorá sa vytvára v dôsledku účinku aditíva do oleja, je príčinou zlepšenia tesnosti piestnych krúžkov vo valcoch. V prípade tesnenia ventilov je to už úplne iná téma.
Tam skutočne táto vrstva nevznikne (chýba trenie kov–kov). Tesnenie je potrebné nutne vymeniť.

Účinnosť tesnosti piestnych krúžkov s valcom záleží od stavu opotrebenia piestnych krúžkov. Ak je opotrebenie hraničné, bolo by potrebné aplikovať do oleja viacej dávok aditíva, to však nemá zmysel.

Naviac, najčastejšia príčina straty oleja (okrem spomenutých tesnení) je poškodenie alebo výrazné opotrebenie stieracích krúžkov. Majú špecifickú štruktúru a v prípade zániku hrany už nepomôže nič. Samozrejme okrem výmeny krúžkov, piestu, komory valca.

Ceramizeri® sú natoľko cenovo dostupné, že je možné ich vyskúšať. V každom prípade neuškodia a môžu priniesť pozitívny účinok.

7. Nebudú po použití ceramizerov® ťažkosti v prípade dokončovania obnovy (renovácie) motora? Neupchávajú aditíva do oleja olejové kanáliky ?

Použitie aditíva do oleja, nafty a benzínu ceramizer® nevyvoláva žiadne vedľajšie účinky.

8. V čom sú aditíva do oleja ceramizer® lepšie od produktov teflónových?

Pokiaľ ide o pokrytie teflónom, sú to polyméry (plasty). Okrem nízkeho koeficientu trenia nič neprinášajú.

Nie sú odolné voči teplotným podmienkam, ktoré sú v motore. Po krátkom čase sa reťazce polymérov rozpadávajú na úplne iné materiály. Ich čiastočky v tvare vločiek sa hromadia okrem iného v olejových kanálikoch a spôsobujú poškodenia.

Firma, ktorá dala do obehu produkty sa už stiahla. Tie, ktoré sú ešte v obehu, najčastejšie pochádzajú od iných výrobcov. Aplikácia teflónu bez špeciálneho rizika môže mať miesto v prevodoch, ale menej zaťažených.

Ceramizeri®, ako sám názov hovorí, spôsobujú tvorenie kovo–keramickej vrstvy o neobvyklej pevnosti a odolnosti na odieranie a teplotu. Navyše s veľmi nízkym koeficientom trenia (10–násobne tvrdšia ako oceľ a ich koeficient trenia je okolo 8 krát nižší ako trenie kov-kov).

Životnosť kovo-keramickej vrstvy je porovnateľná s povrchom uhličitanov a zaručená najmenej na 70 000 kilometrov prejazdu vozidla. Hoci uchovávajú životnosť do približne 150 000 kilometrov prejazdu vozidla.

Okrem toho aditíva do oleja, nafty a benzínu ceramizer® dodatočne obsahujú látky (molekuly GP), ktoré zlepšujú fyzické vlastnosti oleja v dobe jeho priliehania na kovové povrchy. Je to tzv. magnetizácia oleja.

9. Je možné aditíva do oleja, nafty a benzínu ceramizer®použiť do dieselových motorov, TDI, GDI alebo motorov s inštaláciou LPG?

Áno, aditíva do oleja, nafty a benzínu ceramizer® môžu byť použité do týchto motorov.

10. Aké sú ceny za dodanie?

Ceny za dodanie a dopravu:
0 € – osobný odber
2,0 € – doporučený list po obdržaní platby na účet (prevod, internet banking, vklad na účet), na území Slovenska
2,5 € – dobierka, platba pri prevzatí
5 € – kuriér po prevode na účet
6 € – kuriér na dobierku, platba pri prevzatí
_________________________________________________________________________

Otázky o používaní v motoroch:

1. Umožnia aditíva do oleja, ceramizer® zbaviť sa tzv. klepania? Motor pracuje veľmi ticho, ešte neuniká olej, ale už je počuť klepanie.

Ak je klepanie výsledkom opotrebenia tribologických dvojíc piest-krúžky očakávajte účinok (ešte záleží v akom stupni nastalo opotrebenie).
Ak príčina je napr. poškodenie krúžkov, či netesnosť na povrchu tesnenia pod hlavov, neodporúčame túto metódu.

Treba diagnostikovať motor. Vtedy bude možné použiť správnu technológiu obnovy. Odporúčam meranie kompresných tlakov a skúšku oleja. Je to najlacnejšia forma zistenia. Tak isto je jej presnosť postačujúca.

2. Mám Hondu Civic. Motor žerie okolo 2 litre oleja. Zlikviduje aditívum ceramizer® taký únik oleja?
Možno je lepšia najprv oprava motora a potom použitie aditíva do oleja ceramizer®?
Nepoškodí aditívum ceramizer® nejako motor? To znamená, či neupchá kanáliky a či počas prípadného rozobratia motora nebudú ťažkosti?

Spotreba oleja na úrovni 2 litre/1000km nevzniká pravdepodobne (?) z postupného opotrebenia motora.

Je potrebné zistiť príčinu úniku, pretože táto môže byť taktiež v poškodení stieracích krúžkov, netesnosti ventilov alebo poškodenia potrubia ventilov.
Nie je možné taktiež vylúčiť netesnosť sústavy mazania s chybou tesnenia pod hlavou.

Aplikácia aditíva ceramizera® v tejto situácii (bez poznania príčiny spotreby oleja, čo samozrejme určite neuškodí) je obmedzená a nemusí priniesť očakávané účinky v prípade zníženia spotreby oleja.
Ceramizer® nedokáže odstrániť poškodenia, ktoré boli vymenované vyššie.

K podozreniam škodlivého účinku aditíva do oleja na motor:
Je to nemožné, iba ak olejový filter neprepúšťa olej. Molekuly aditíva majú veľkosť porovnateľnú s molekulami prírodných aditív do oleja a ich množstvo neprekračuje 1 gram .

K problémom počas demontáže motora:
Nakoľko rozumiem otázke, záleží to od šikovnosti pracovníka dielne vykonávajúcej túto činnosť a predovšetkým zhodne s inštrukciami opravy motora.

3. Mám viditeľné vytekanie oleja z motora a prevodovky. Do akej miery môžu pomôcť vaše aditíva do oleja na ich odstránenie?

Bohužiaľ, aditíva do oleja ceramizer® nie sú utesňovače (zahusťovače oleja) a na také použitie sa nehodí žiadny z ponúkaných aditív.
Neúčinkujú v prípade, keď dvojice trenia nie sú kovové, tak ako tu sa nachádza guma–kov.

Ceramizer® tvorí kovo-keramickú vrstvu o neobvyklých vlastnostiach iba na povrchoch trenia kov-kov (nízky súčiniteľ trenia, veľká tvrdosť).

4. Stlmí ceramizer® taktiež prácu hydraulických piestov?

Príčiny hluku hydraulických piestov môžu byť rôzne. Najčastejšie je to neprechodnosť kalibrovaných otvorov a nečinnosť automatickej funkcie regulácie odporu.

Vtedy sa nedá predpovedať 100% zlepšenie. Aditíva do oleja ceramizer® obsahujú taktiež prostriedok rozpúšťajúci usadeniny. Ale či jeho malé množstvo spriestupní tieto otvory, ťažko predpokladať.

Inou príčinou môže byť opotrebenie povrchov spolupráce piestov. Vtedy sa často podarí odstrániť alebo znížiť hučanie po aplikácii jednej dávky aditíva do oleja.

5. Má vplyv na účinok použitia aditíva typ oleja v motore (syntetický, polosyntetický, minerálny)?

Druh oleja nemá vplyv na účinok aditíva ceramizer®. Neovplyvňuje efekt ceramizácie.

6. Nedávno som kúpil Ford Focus TDi s trochu netypickým motorom 1.8, ale má 75 koní. Prečítal som celú web stránku, názory, testy, odporúčania a som skoro presvedčený.
Bojím sa, či aditíva do oleja, nafty a benzínu ceramizer
® môžu mať akýkoľvek negatívny vplyv na motor a jeho prácu?

Nepripúšťam, že by bolo možné uznať akýkoľvek z príznakov práce motora alebo akýkoľvek z mechanizmov po použití aditíva ceramizera® za negatívny vplyv.
Nemali sme v celej histórii používania ceramizerov® žiadne negatívne ohlasy tohto typu.

7. Po akom najazdení (koľko treba prejsť kilometrov) je možné aplikovať aditíva ceramizer® do motora, v ktorom je práve prevedená oprava.
Výmeny všetkých piestnych krúžkov, tesnenia ventilov a plánujem aj vymeniť hlavu valcov?

Najmenej po 3000 kilometroch.

8. Je testovaný vplyv aditíva do oleja ceramizer® na stav turbodúchadla?

Keď ide o neoddeliteľnú súčasť preplňovaného motora, samozrejme. Veľké množstvo bolo ošetrené ceramizerom® (ide o turbo).

Účinky zhodne s predpokladmi, zlepšili kvalitu ložísk a tým aj efektívnosť turbíny (v dvojici turbína-kompresor). Čo je dôležité pre životnosť a spoľahlivosť zariadenia turboprepĺňania.

9. Na web stránke je neustávajúca debata o piestoch, piestnych krúžkoch a valcoch. Ako vyzerá situácia v prípade ojníc-ojničných ložísk, kľukového hriadeľa ako aj kľukovej reťaze spolu s hydraulickými napínačmi?

Áno, pretože tam nastávajú najviac špekulatívne zmeny možné na overenie účinku aditíva do oleja, dokonca bez použitia prístrojov.

Samozrejme na čapoch hriadeľa a ojniciach tiež nastáva proces ceramizácie, ale v menšej miere (tenšia vrstva plášťa na ojniciach zo zliatiny mäkkých ložísk)…

Pokiaľ ide o načasovanie, samozrejme, v porovnateľnej miere sa hromadí kovo-keramická vrstva ako aj na iných prvkoch trecích plôch kov-kov a zliatina kov.

Takže všetky tieto prvky sú zahrnuté do procesu (všetky, ktoré prichádzajú do styku s olejom a trením).

10. Môj Hyundai Pony už najazdil 380 tisíc kilometrov!!! Začal žrať olej ako hlúpy…taktiež benzín. Vzrástla spotreba z 10 na 13 litrov/100 kilometrov v meste… Pomôžu mi vaše aditíva do oleja, nafty a benzínu?

V jednej dávke je množstvo aditíva do oleja postačujúce na ochranu a obnovu priemerne opotrebeného motora. V prípade väčšieho než normálne opotrebenie nestačí len zvýšiť množstvo aditíva do oleja ceramizer®. 

Ceramizer® je potrebné aplikovať na etapy. Ak by ste chceli napríklad strojnásobiť dávku, je najlepšie to urobiť na dve etapy: najskôr dávka „úderná“ z dvoch dávkovačov. Po asi 1500-2500 km tretia, zostávajúca dávka. Vtedy sa dosahujú najlepšie výsledky.

Je samozrejme možné aj inak. Dokonca na jeden krát, pretože ceramizerom® nie je možné motor predávkovať.

Proces ceramizácie prebieha najefektívnejšie v istej, nie nevyhnutne veľkej koncentrácii. To zodpovedá asi 1-2 dávky na motor.

Najskôr, ale by sme odporúčali diagnostikovať motor kvôli zisteniu nejakých poškodení. Napríklad zapečené piestne krúžky alebo dokonca ich poškodenie. Netesnosti ventilov alebo dokonca tesnenia pod hlavou. Či iné, ktoré sa nedajú odstrániť výlučne aplikáciou ceramizera®.

Je to kuriózne, že cena takej diagnostiky niekoľkonásobne prekračuje cenu ceramizera®. Princípom je vedieť, čo je vlastne príčina nadmernej spotreby paliva a oleja. Keď len na to, aby ste mali plnú spokojnosť s použitím ceramizera®.

11. Prevádzkujem automobil, ktorého motor už svoje prežil, Citroen AX 1.0. Momentálne má najazdené 170 tisíc kilometrov.
Má použitie tekutého typu “auto flush“ na čistenie a výplach motora pred použitím ceramizera® pozitívny vplyv na jeho výsledky?
Môžu byť tieto aditíva do oleja  použité ako prostriedok na zníženie trenia zostavy piest–valec, ako aj ojnica–kľukový hriadeľ?

Základom účinku aditíva do oleja ceramizer® je proces tvorenia kovo-keramickej vrstvy počas prevádzky zariadenia. Preto na plný účinok treba trochu počkať.

Avšak prídavné látky obsiahnuté v aditívach umožňujú získať ochranu proti treniu už od momentu aplikácie aditíva do oleja (molekuly GP – magnetizujúce olej ako aj ďalšie zložky izolujúce dvojice trenia kov–kov).

Treba ale pamätať, že hlavná výhoda ceramizerov® je tvorenie ťažko stierateľnej kovo-keramickej vrstvy. Použitie aditíva do oleja nových častí, napríklad po oprave, neumožňuje pravidelný, hladký priebeh dosiahnutia procesu.
Je potrebné zabehnúť nové časti v prevádzke a až neskôr aplikovať aditíva do oleja.

12. Som vlastníkom Ford Sierra 1.8 TD. Motor má najazdené okolo 250 000 kilometrov. Olej prakticky nežerie, ale do značnej miery klesla kompresia (problémy s ranným štartovaním). Turbodúchadlo začína na veľkých otáčkach prepúšťať olej.
Je v takomto prípade rozumné použiť aditíva do oleja ceramizer
®?

Použitie technológie ceramizácie je odôvodnené v prípade, keď je pozorované zníženie kompresných tlakov. Tu je možné očakávať pozitívne výsledky.

Pred aplikáciou aditíva do oleja odporúčam vykonať testy kompresie tlakov spolu s olejovou skúškou. S cieľom prípadného vylúčenia iného ako prirodzeného opotrebenia, príčina poklesu tlakov. Taktiež cieľom objektívneho potvrdenia účinku technológie ceramizácie (opätovne merať tlaky po potrebnom-uvedenom najazdení kilometrov).

Pokiaľ ide o prepúšťanie oleja cez turbokompresor:
Nezdá sa, žeby v prípade už viditeľných účinkov tohto javu spotreba oleja neprekročila limit. To sa nezaobíde bez výmeny ložísk alebo dokonca celého turbodúchadla.

13. Prosím o názor na tému aplikácie aditíva do oleja ceramizer® do motora 2.5D v mojom Tranzite. Bol som u mechanika na regulácii vstrekovacieho čerpadla, kontrole vstrekovačov, výmene palivového a vzduchového filtra, keď bol motor naposledy slabý.
Vstrekovače rozptyľujú ako nové, čerpadlo bolo utesnené, uhol začiatku vstrekovania a dávka paliva boli zrejme OK.
Avšak motor dymí a to výrazne po odstránení veka otvoru oleja. Tlaky boli merané pri studenom motore: I-31.5 , II-30.5 , III-24 , IV-27,5 . Je vidieť nízky tlak na III a IV valci. Olejová skúška nebola robená :(. Motor skoro olej nežerie, asi 0,5l na 8000 km.
Je možné väčšie opotrebenie piestnych krúžkov zodpovedných za kompresiu ako tých olejových? Môžu piestne krúžky na tých 2 piestoch byť zapečené alebo je netesnosť niekde inde?

Škoda, že nebola vykonaná olejová skúška (a bolo to už tak blízko!). Pretože teraz je ťažko opísať zdroj chyby: môže to byť cez valec a piestne krúžky, ale nie je možné vylúčenie hornej časti, to je tesnenie a ventily.
Mám podozrenie na tú druhú možnosť, pretože na diesla žerie málo oleja. Pri zablokovaných piestnych krúžkoch by sa to skôr dalo očakávať.

Ak budeme predpokladať, že príčina netesnosti sú poškodené alebo zablokované tesniace krúžky (čo pochybujem) je možné vyskúšať aditíva do nafty a benzínu. Spôsobujú katalycké spaľovanie olejového karbónu a môže odblokovať krúžok ak nie je prasknutý, ale len zapečený.
Po tomto zábehu a prejdení na 20 litrov nafty by sa malo niečo prejaviť. Aditívum do paliva nie je drahé, treba to skúsiť.

Naopak, ak je niečo s tesnením, je zrejmé čo je potrebné urobiť. Ale najprv to treba potvrdiť olejovou skúškou. Okrem toho by bolo dobré popočúvať motor v okolí práce krúžkov. Možno, že sa podarí počuť prasknutý krúžok (je to veľmi charakteristické pri vysokých frekvenciách).
Ak sa ukáže, že príčinou je prirodzené opotrebenie tesniacich krúžkov, vtedy je možné aplikovať aditíva do oleja ceramizer®.
_________________________________________________________________________

Otázky o používaní v prevodovkách, prevodoch, diferenciáloch:

1. Akým spôsobom vplýva ceramizer® na synchróny v prevodovke?

Kovové povrchy trenia synchrónov sú najčastejšie pokryté molybdénom (s cieľom zvýšenia ich životnosti).

Počas prevádzky s veľmi častým a energickým radením prevodových stupňov a nakoniec aj s použitím veľkej sily, tieto povrchy podliehajú poškodeniu (vydratiu).
To má za následok ťažkosti vo vyrovnaní rýchlosti elementov synchrónov počas preraďovania rýchlostných stupňov. Vtedy je potrebný dlhší čas na preradenie prevodového stupňa aj s použitím väčšej sily.

Ceramizer® spôsobuje obnovu vrstvy (v skutočnosti nie molybdénovej, ale o podobných trecích vlastnostiach). Odolnú voči treniu a nakoniec veľmi tvrdú a trvácnu. Následkom čoho je správna funkčnosť synchrónov.

Proces obnovy má opodstatnenie len vtedy, keď procesy opotrebenia nie sú za hranicou alebo nedošlo k úplnému opotrebeniu alebo poškodeniu prvkov.

2. Ak mám poškodené synchróny, prvý stupeň sa nedá zaradiť. Pomôžu mi aditíva do oleja ceramizer®?

Všetko záleží od rozsahu poškodenia. Ak je to úbytok ochrannej vrstvy (najčastejšie molybdénovej) vtedy pomôže. Ale ak je to trvalé poškodenie, vtedy netreba počítať so zázrakom.

A tak na okraj: nie každá prevodovka má synchronizovaný prvý stupeň a vtedy to už je problém.

3. Mám problém so synchrónom nižších stupňov. Dvojka sa radí často so škrípaním. Zvlášť pri podraďovaní, dokonca jemnom, pri 20-30 kilometrov/hodinu.
Prevodovka je japonská, olej syntetický. Pomôžu aditíva do oleja ceramizer®?

Ak je príčinou poškodená (zodretá) vrstva molybdénu na povrchoch trenia synchrónov, vtedy samozrejme pomôže.

4. Je možná aplikácia aditíva do oleja ceramizer® do hlavných prevodov so zvýšeným trením diferenciálu?

Záleží to od konštrukcie zariadenia zvyšujúceho trenie (kovové plátky, vizkózna spojka). Ale len v prípade, ak nie je známa presná konštrukcia takého zariadenia.
Mala by byť ustálená konštrukcia zariadenia s výrobcom a potom sa treba rozhodnúť o použití alebo nepoužití aditíva do oleja.

5. Čím sa odlišujú aditíva do motorov od aditíva do prevodovky?

Rozdiel je v zložení prídavných látok a zvyšovaní základnej zložky. Ak aditíva do oleja navrhnuté do motora je možné (ak je nevyhnutné) aplikovať v prevodovke, naopak sa skôr neodporúča.

6. Aký vplyv majú aditíva do oleja aplikované v prevodovke motocykla na výkon mokrej spojky. Neovplyvní znížené trenie kĺzanie spojky?

Produkt skutočne tvorí kovo-keramickú vrstvu s veľmi nízkym koeficientom trenia, ale výlučne na povrchoch trenia kov-kov. Mokré spojky majú len jeden povrch z kovových platničiek, druhý materiál je plast. Na ňom sa nevytvorí kovo-keramická vrstva, ani len najtenšia. Takže aktívne povrchy mokrej spojky nemenia svoje vlastnosti.

7. Mám Opel Omega C z roku 1999. Je počuť hučanie v zadnej náprave – diferenciál. Bol som na testoch ložísk kolies, ukázalo sa, že sú v poriadku.
Hlučnosť zo zadu mizne pri natočení vpravo. Vľavo alebo pri jazde rovno však nastáva opäť. Počuť pri rýchlosti nad asi 100 kilometrov/hodinu.
Môže v niečom pomôcť aplikácia aditíva do oleja a aká dávka je potrebná?
P.S.: v zadnej náprave-diferenciáli je maximum oleja a žiadny únik. Najazdené, ale už 312 tisíc kilometrov.

Pravdepodobná príčina týchto zvukových efektov je už výrazné opotrebenie hlavných prevodov (asi nielen pitting). Navrhujem aplikovať jednu dávku (ide o koncentráciu, ktorá by nemala byť veľká, aby ceramizácia bola účinná).
Neskôr, záleží od výsledku: opakovanie procesu (napríklad po prejdení asi 500 kilometrov).
_________________________________________________________________________

Otázky o používaní v motocykloch, skútroch: 

1. Môžu byť aditíva do oleja aplikované do motora, ktorý je mazaný olejom spolu s prevodovkou a spojkou v motocykli? Ktoré aditíva do oleja vtedy aplikovať?

Nie sú žiadne pripomienky v použití ceramizera® v motoroch vlastniacich spoločný systém mazania s prevodovkou. Najlepšie je vtedy použiť aditíva navrhnuté do oleja motocyklov.

2. Z informácii o ceramizeroch® je jasné, že sa neodporúča použitie v automatických prevodovkách. Mám skúter s automatickou prevodovkou.
Je možné aplikovať na jej ochranu ceramizer®?

V konštrukcii pohonnej sústavy skútrov sú používané zvyčajne suché automatické prevody, ktoré nemajú kontakt s olejom. V tomto type zariadení (ktoré nemajú kontakt s olejom) aplikácia ceramizerov® nie je možná.

Technológia ceramizácie vyžaduje olej ako prenášač molekúl ceramizera® a čiastočiek kovu. Avšak odporúča sa používanie ceramizerov® do motorov 2 alebo 4 taktných v skútroch.

3. Som majiteľkou skútra s 2-taktným motorom. Motor je už veľmi opotrebený a chcela by som použiť vami odporúčané aditíva do oleja.
Je možné obnoviť 2-taktný motor (mám na mysli povrchy piest–valec)?

ešte dodám, že rovnako piest ako aj valec je vyrobený z hliníka (chýbajúce komory a možnosť kĺzania)

Správa je diskutabilná, pretože ceramizeri® menej intenzívne vytvárajú kovo–keramickú vrstvu na povrchoch trenia neželezných kovov. Do takých patria zliatiny hliníka.
V súvislosti s tým obnova trenia povrchov neprináša také efekty ako v prípade železa (univerzálne použitého materiálu komôr a krúžkov).
Avšak v tomto prípade nie je iná alternatíva a je možné skúsiť aplikáciu aditíva do oleja, napokon nie sú to veľké náklady.

Technológia obnovy 2-taktného motora je rozdielna od aplikácie ceramizera® v 4-taktoch. Aditíva musia byť doručené priamo do valca ako riešenie s olejom, ako aj v zmesi palivo-olej, už počas prevádzky motora.

4. Aký vplyv majú aditíva do oleja použité do prevodovky motocykla na účinok mokrej spojky. Neovplyvní znížené trenie kĺzanie spojky ?

Ceramizer® skutočne tvorí kovo–keramickú vrstvu s veľmi nízkym súčiniteľom trenia, ale výlučne na povrchoch trenia kov-kov. Mokré spojky majú len jeden povrch z kovu.
Druhý materiál je plast a na nich sa nevytvorí kovo–keramická vrstva, ani najtenšia. Takže aktívne povrchy mokrej spojky nemenia svoje vlastnosti.
__________________________________________________________________________

Otázky o používaní do nafty a benzínu, o spotrebe paliva:

1. Bude mať pozitívny vplyv použitie aditíva do oleja, nafty a benzínu ceramizer® na spotrebu LPG v automobile typu 1,6 GLI ?

Použitie ceramizera® spôsobí vytvorenie kovo–keramickej vrstvy na povrchoch trenia. Výrazne zlepšuje tesnosť valca s piestom a piestnymi krúžkami. Výrazne znižuje súčiniteľ trenia.

Procesy spaľovania a predovšetkým ich efektívnosť záleží od hodnoty tlaku na konci kompresie. Tesnosť valca s piestom a piestnymi krúžkami s tým priamo súvisí.
Taktiež tesnosť valca a súčiniteľ trenia má vplyv na mechanickú účinnosť motora a to na spotrebu paliva v každom vozidle.

2. Mám vozidlo 1.6 GLI (r.96) na LPG. Najazdené 172 tisíc kilometrov. Spotreba plynu je okolo 10 litrov/100 kilometrov pri jazde mimo mesta (100-120 kilometrov/hodinu, neprekročením 3500 otáčok). Prejazdím 2000 kilometrov mesačne.
Vozidlo spotrebuje 1 liter motorového oleja na 1000 kilometrov (žiadne vytekanie z motora, čiže toľko spáli).
Problémový je taktiež hluk z prevodovky, nehučí, len keď stlačím spojku. Zatiaľ som nerobil testy kompresie.
Moja základná otázka je, či sa skutočne zníži veľká spotreba spaľovania motorového oleja a paliva? Zníži sa úroveň hluku v prevodovke?

Z opisu je jasné, že ako prevodovka tak aj motor vykazujú už znepokojujúco vysoký stupeň opotrebenia. Tu nesmú byť ilúzie na účinky akýchkoľvek metód “uzdravovania“ komponentov.

V motore sú už pravdepodobne vo vysokom stupni opotrebenia piestne krúžky. Môže byť, že sú aj zablokované.

Meranie tlaku na konci kompresie spolu so vzorkou oleja. Tu by som dal základ k dôkladnejšiemu identifikovaniu zdroja úniku oleja (netreba vylúčiť ventily, predovšetkým tesnenia potrubia).

K prevodovke – zvyčajne hučí, ako rozumiem neprestajne. Nezáleží od jej zaťaženia. Môže to byť spôsobené opotrebením ložísk a to vrátane deformácie valivých prvkov.

Použitie aditíva do oleja, nafty a benzínu ceramizer® môže samozrejme priniesť nejakú nápravu, ale nevybuduje v plnom rozsahu podstatné straty materiálu opotrebovaných prvkov (aspoň pri použití štandardného množstva tohto aditíva).

3. Môj Hyundai Pony už najazdil 380 tisíc kilometrov!!! Začal žrať olej ako hlúpy…taktiež benzín. Vzrástla spotreba z 10 na 13 litrov/100 kilometrov v meste… Pomôžu mi vaše aditíva do oleja, nafty a benzínu?

V jednej dávke je množstvo aditíva postačujúce na ochranu a obnovu priemerne opotrebeného motora. V prípade väčšieho než normálne opotrebenie nestačí len zvýšiť množstvo aditíva do oleja ceramizer®. 

Ceramizer® je potrebné aplikovať na etapy. Ak by ste chceli napríklad strojnásobiť dávku, je najlepšie to urobiť na dve etapy: najskôr dávka „úderná“ z dvoch dávkovačov. Po asi 1500-2500 km tretia, zostávajúca dávka. Vtedy sa dosahujú najlepšie výsledky.

Je samozrejme možné aj inak. Dokonca na jeden krát, pretože ceramizerom® nie je možné motor predávkovať.

Proces ceramizácie prebieha najefektívnejšie v istej, nie nevyhnutne veľkej koncentrácii. To zodpovedá asi 1-2 dávky na motor.

Najskôr, ale by sme odporúčali diagnostikovať motor kvôli zisteniu nejakých poškodení. Napríklad zapečené piestne krúžky alebo dokonca ich poškodenie. Netesnosti ventilov alebo dokonca tesnenia pod hlavou. Či iné, ktoré sa nedajú odstrániť výlučne aplikáciou ceramizera®.

Je to kuriózne, že cena takej diagnostiky niekoľkonásobne prekračuje cenu aditíva ceramizer®. Princípom je vedieť, čo je vlastne príčina nadmernej spotreby paliva a oleja. Keď len na to, aby ste mali plnú spokojnosť s použitím aditíva do oleja, nafty a benzínu ceramizer®.
__________________________________________________________________________

Ostatné otázky:

1. Má vplyv na účinok použitia aditíva typ oleja v motore (syntetický, polosyntetický, minerálny)?

Druh oleja nemá vplyv. Neovplyvňuje efekt ceramizácie.

2. Za 1300 kilometrov ma čaká výmena oleja. Je to vhodný okamih na použitie aditíva do oleja ceramizer®Mám ho aplikovať až po výmene oleja?

Proces ceramizácie musí chvíľu trvať. Bude skutočne málo efektívny, ak už po nesplnení 1500 kilometrov sa vylejú aidtíva spolu s olejom.
Je potrebné aplikovať aditíva ceramizer® po výmene oleja. Nie skôr ako po prejdení na novom oleji nejakých 500-1000 kilometrov.

3. Ako dlho sa keramická vrstva udržuje tam kde by mala ? Obávam sa, že po nejakej dobe sa začne strácať. A čo vtedy?

Životnosť vrstvy v prípade prvkov motora prepočítaná na prejazd vozidla je najmenej 70 tisíc kilometrov. Kým vytvorená vrstva nemá zreteľnú hranicu, v súvislosti s tým nie je treba sa zaťažovať.

4. V návode sa odporúča neprekročiť otáčky motora nad 2700 za minútu počas prvých 200 kilometrov po aplikácii aditíva do oleja ceramizer®. Čo sa deje, ak bohužiaľ budem musieť prekročiť limit 2700 otáčok ?

Nič, mimo o niečo menšej efektívnosti procesu.

5. Používam auto na športovú jazdu. Dá mi niečo pridanie tohto aditíva do oleja? Môžem ho pridať ?

Pri “výkonnom“ štýle jazdy použitie technológie ceramizácie sa javí ako veľmi žiadúce.

6. Aký ceramizer® mám použiť do kompresorov ?

Je potrebné aplikovať také aditíva ako do motorov. Množstvo použitého aditíva do oleja záleží od stupňa opotrebenia týchto zariadení.

7. Je možné použiť aditíva do oleja ako prostriedok proti zadreniu zostavy “piest – valec“ ako aj ojnica – kľukový hriadeľ?

Základom účinku ceramizerov® je proces tvorenia kovo-keramickej vrstvy počas prevádzky zostavy. Na plný efekt je treba trochu počkať.

Avšak v produkte obsiahnuté aditíva umožňujú získať ochranu proti zadreniu už od momentu aplikácie aditíva do oleja. Molekuly GP magnetizujúce olej ako aj iné zložky izolujúce trenie kov-kov.

Treba ale pamätať, že hlavná vlastnosť ceramizerov® je tvorenie ťažko stierateľnej kovo-keramickej vrstvy. Použitie aditíva do oleja nových častí (napríklad po oprave) neumožní dosiahnuť riadny priebeh procesu.
Je potrebné nové časti opotrebiť počas prevádzky a až potom aplikovať aditíva do oleja.

8. Bude úspešné použitie aditíva do oleja do hydraulickej sústavy posilňovača riadenia v Citroen Xantia? Je tam použité hydraulické pérovanie spolu s brzdovou sústavou?

Nie sú žiadne pripomienky. Je potrebné aplikovať aditíva do oleja hydraulickej sústavy posilňovača riadenia po predošlom zriedení v malom množstve originálneho oleja používaného v sústave (asi 0,25 – 0,5 litra). Potom aplikovať ceramizer®.
Rozriediť a dobre premiešať bezprostredne pred aplikáciou.

9. Môžu aditíva do nafty a benzínu pomôcť pri obnove, prípadne prečistení vstrekovacieho čerpadla?

Aditíva do nafty a benzínu umožňujú výrazné zlepšenie práce skupín vstrekovacieho zariadenia, na odstránenie usadenín. Aj výrazné zlepšenie mazacích vlastností nafty, ktoré nepriamo ovplyvňuje prevádzkové parametre palivových vstrekovacích čerpadiel a vstrekovačov.

Okrem toho jeho vlastnosti spôsobujú tzv. katalycké spaľovanie paliva a častíc uhľovodíkov. Obsiahnuté sú v karbóne pokrývajúcom spaľovacie komory, ktoré priamo ovplyvňujú prácu sústavy ojnica–piest motora. Trvalo obnovujú ich prvotné funkcie.

Avšak nespôsobujú, ako iné aditíva zo skupiny ceramizerov® do oleja vytvorenie kovo–keramickej vrstvy, ktorá obnovuje povrchy spolupráce trecích sa častí.

10. Magnetizácia oleja, je to zaujímavý názov. Označuje ona, že v oleji plávajú čiastočky kovu, pretože samotný olej sa nedá zmagnetizovať?

Tento jav nemá nič spoločné s magnetickým poľom a tým menej s čiastočkami kovu alebo akéhokoľvek feromagnetického materiálu.

Spočíva to na polarizácii molekúl oleja. To spôsobuje veľmi silnú priľnavosť k povrchu kovu. Vytvára sa mikroskopická štruktúra na povrchu napríklad valca, silno spojená s čiastočkami kovu. Neumožňuje priamy kontakt kov–kov (valec–krúžky–piest).

Bez ohľadu na podmienky nevystupuje tu tzv. suché trenie. Takýto jav je spôsobený silami, ktoré sú prítomné na povrchoch trenia a v oleji, v ktorom sú obsiahnuté substancie nazývané molekuly GP. O tie práve ide, keď hovoríme o magnetizujúcich aditívach.

Samotný pojem vznikol s podobnosti javu s javmi vyskytujúcimi sa v magnetickom poli a pre feromagnetické čiastočky. Napríklad nie každý využíva výhody piezoelektrických javov s priľnavosťou čiastočiek uhľovodíkových na kov.

11. Neškodia magnetizéri v procese ceramizácie?

Magnetizéri vôbec neškodia procesom ceramizácie.

12. Čím sa odlišujú aditíva do motorov od aditíva do prevodoviek?

Rozdiel je v zložení prídavných látok a zvyšovaní základnej zložky. Ak produkt navrhnutý do motora je možné (ak je nevyhnutné) aplikovať v prevodovke, naopak sa skôr neodporúča.
_________________________________________________________________________
Ak máte otázku, ktorá nie je popísaná vyššie, kontaktujte ma. Napíšte cez tento kontaktný formulár alebo na e-mail michal@ceramizer.sk. Snažím sa odpovedať čo najskôr.
_________________________________________________________________________

Pozrieť produkty ceramizer na ochranu motora, prevodov, obnovu tlakov, zvýšenie výkonu, zníženie spotreby oleja, zníženie spotreby paliva (nafty, benzínu) >>>