Repas, oprava turba, trhanie motora, diesel, turbodúchadlo | Ceramizer.sk

Andrej, vlastniaci osobný automobil VW Passat, nevedel, čo robiť v takej situácii: Takže, nakoniec som sa uspokojil s myšlienkou, že do „technickej smrti“ môjho auta ostáva možno 9 mesiacov. Rok pri dobrom používaní…

Nájdite v zozname svoje vozidlo, stroj alebo zariadenie a zistite ako ho šetriť pred zničením

Osobné vozidlá
Nákladná – kamiónová doprava
Automobilové športy
Taxislužba
Autoškola
Roľníctvo
Cestné a technické služby
Polícia, pohotovosť, požiarnici
Ťažké pracovné mechanizmy
Vojsko – armáda
Historické vozidlá
Lode, skútre, člny a iné plávajúce prostriedky

OSOBNÉ VOZIDLÁ
prísady do oleja osobnych automobilov, pripravky do motorov automobilov Väčšina vlastníkov automobilov má osobitný vzťah k svojim vozidlám. Očakávajú spoľahlivosť, dlhú životnosť, nízku spotrebu paliva a vlastnosti, ktoré prevyšujú tie, ktoré sú garantované výrobcom.

Dôkazom toho je starostlivosť o zariadenia automobilu posunutá až k tuningu. Tieto účinky môžu priniesť mierny úspech v zlepšení. Napríklad koeficientu odporu vzduchu Cx, pohodlia, estetických zážitkov.

Úprava motora (vačkový hriadeľ, kompresný pomer, atď.), lepšie dynamické vlastnosti spôsobujú negatívny vplyv na životnosť a spoľahlivosť automobilu.

Keď sa chceme bez poškodenia úžitkových vlastností vozidla pričiniť o zlepšenie parametrov práce pohonnej jednotky a sústavy prenášania pohonu, je potrebné znížiť obmedzenia vlastností spôsobené trením.
Tieto možnosti vytvára technológia ceramizácie. Pozostáva na významnom, až 10 – násobnom znížení koeficientu trenia. Až do najazdenia 70 000 kilometrov.

Výsledkom použitia technológie ceramizácie motor a prevody získavajú väčšiu účinnosť, vyššiu využiteľnú energiu, nižšie vnútorné odpory pri zvýšenej tvrdosti vrchnej vrstvy spolupracujúcich povrchov.

Zlepšuje sa životnosť a spoľahlivosť automobilu.
Zníži sa spotreba paliva, olejov a iných mazacích materiálov.
Výrazne sa znižuje účinok škodlivých zložiek výfukových plynov.
Zlepší sa bezpečnosť jazdy (možnosť pokračovať v jazde bez oleja, dokonca 500 kilometrov).

Tieto účinky je možné získať využitím navrhovanej technológie ceramizácie. Nielen v nových automobiloch, ale dokonca extrémne využívaných.
Pretože výsledkom aplikácie technológie ceramizácie dochádza k obnove spolupracujúcich komponentov. Bez demontáže prvkov vystavených jej použitiu. Preto automobil vždy môže byť ako nový!

Veľmi dôležitým účinkom využitia technológie ceramizácie je ľahší štart zimného motora, dokonca vo veľmi silných mrazoch. Vďaka výraznému zníženiu odporov suchého trenia, ktoré sú súčasťou každého štartu motora.

TRANSPORT – NÁKLADNÁ KAMIÓNOVÁ DOPRAVA
kamiony pridavky do motorov, automobily dodavky prisady do oleja do motora, regeneraciaDlhé, niekoľkodňové trasy zo sídla firmy vyžadujú, aby nákladné vozidlá charakterizovala spoľahlivosť a nízke náklady na prevádzku.

Často sa stáva, že prevádzkované vozidlá zlyhajú a vyžaduje sa ich náprava. Oprava v teréne poškodeného motora alebo prevodovky “TIR-a“ (kamióna) je ten pravý dôvod na zabezpečenie výjazdu servisu vyslaného z firmy.

Ak nie, vznikajú vysoké náklady opravy cez iné servisy – často zahraničné.
Navyše, na takých veľkých vzdialenostiach, len 5% úspory paliva a menej časté výmeny oleja môžu nakoniec presvedčiť o konkurencieschopnosti dopravnej firmy. To už je dôvod na využitie technológie ceramizácie.

Bezvýznamná nie je možnosť ďalšej jazdy pri náhlom vytečení oleja. Poškodená olejová vaňa, prevodovka, zadné nápravy, diferenciál. Predovšetkým v oblastiach, kde vzdialenosti k benzínovej pumpe alebo autoservisu sa počítajú v stovkách kilometrov.

V miestnej doprave je možné siahnuť na rezervy súvisiace s amortizáciou vozidla, predĺžením jeho životnosti, obnovou komponentov bez vyradenia vozidla z prevádzky pri aplikácii technológie ceramizácie.

AUTOMOBILOVÉ ŠPORTY
pretekarsky sport pridavky do oleja, aké prísady zvysujuce zivotnost sportovych motorov, aditiva zvysujuce zivotnost prevodoviek Motory používané v športovom motorizme (v motorkách, automobiloch, lodiach atď.) sú najčastejšie veľmi namáhané. Vystavené sú extrémnych zaťaženiam ich častí.

Vedľajším účinkom je značné vytváranie tepla spôsobené trením spolupracujúcich komponentov. Spôsobuje to špecifické problémy s výberom prevádzkových materiálov, častými opravami a výmenou nadmieru opotrebovaných dielov. Zlyhanie často kazí očakávaný športový úspech.

Zníženie vytváraného trenia a odolnejšie časti povrchov trenia na vysoké teploty práce v podmienkach obmedzeného mazania – suché trenie, je kľúčom k zlepšeniu vlastností pohonných jednotiek, ako aj bezpečnosti, tak aj životnosti zariadenia.
Získanie týchto účinkov zaručuje technológia ceramizácie.

TAXISLUŽBA, TAXI
prisady, pridavky do motoroveho oleja taxisluzieb, taxi aditiva do prevodoviekMotory automobilov taxislužby patria pravdepodobne do kategórie najčastejšie štartovaných spomedzi zárobkových vozidiel.

Každé štartovanie motora spôsobuje jeho opotrebenie rovnajúce sa 300 – 400 kilometrov najazdenia vozidla. Keď poznáme počet štartov, môžeme ľahko spočítať “virtuálne“ kilometre, ktoré však spôsobujú skutočné opotrebenie motora. Len vodiči taxislužby vedia koľko najazdených kilometrov pripadá na jedno štartovanie motora.

Vozdilá taxislužby sú najčastejšie prevádzkované v podmienkach mestskej dopravy.

Máme do činenia s:
– krátkymi úsekmi jazdy,
– častým státím na semaforoch,
– nízkymi otáčkami často nezohriateho motora (napríklad v preťaženiach) a
– obohatené zmiešaniny paliva splachujúce olej z hladkého povrchu valca, najmä pri nízkych teplotách v čase zimy.

Keď k tomu pripočítame opotrebenie akumulátora (permanentne nedobitého) a vyskytujúce sa ťažkosti so štartovaním motora a taktiež odpory v sústave prenášania pohonu (prevodovka, náprava) spôsobené zvýšenou lepkavosťou oleja ako aj trením, máme už príliš veľa dôvodov na využitie technológie ceramizácie.

AUTOŠKOLA
Ako ochranit motor automobilov autoškoly? , ako ako ochranit prevodovky automobilov autoskol? Inštruktori autoškoly najlepšie vedia akú “tvrdú prácu“ dávajú vozidlám účastníci kurzov.

Pravidelne tu patrí:
– časté štartovanie motora zastaveného spolu s vozidlom – obvykle pri zaradenej rýchlosti,
– použitie celého rozsahu otáčok motora počas štartovania,
– jazda “skokmi“ a ďalšie atrakcie.

Pravidlom je, že výcviky jazdy sú vykonávané používaním nízkych otáčok motora. Výrazne pod optimálnu hranicu pre určitý rýchlostný stupeň. To nakoniec vytvára podmienky pre rýchle opotrebenie spolupracujúcich prvkov.

Aby mohli byť zdokonalené motory a sústavy prenášania pohonu na podmienky v akých pracujú v školiacich vozidlách, je vhodné zabezpečiť ich pomocou technológie ceramizácie.

ROĽNÍCTVO, POĽNOHOSPODÁRSKE STROJE, TRAKTORY, KOMBAJNY
oprava motora traktora, pridavky do oleja traktora, traktor prisady do oleja prevodovky Poľnohospodárske traktory a kombajny pracujú vo veľmi ťažkých podmienkach. V teréne – prach, rôzne zaťaženia, odlišná kvalita pohonných hmôt, rôzna úroveň obsluhy. Sú vystavené opotrebeniu pohonných jednotiek.

Najčastejšie sú nimi motory vyžadujúce pravidelnú prácu a dosiahnutie nastavených prevádzkových vlastností. Taktiež ľahšie štartovanie, zachovanie optimálnych vôlí, zodpovedajúca tesnosť a vhodná kompresia motora.

Väčšinou obdobia medzi nápravami motorov poľnohospodárskych strojov neprekračujú niekoľko sezón. Spája sa to s vysokými nákladmi (v súčasnej situácii na vidieku).
Výrazne znižujú efektívnosť – zisk prevádzkovania hospodárstva.
Vidiek a farmy sú v prevažnej väčšine vybavené traktormi staršej generácie. Sú veľmi opotrebované, vyžadujú nepretržité opravy.

Liekom na to môže byť využitie v širokej škále odporúčaná technológia ceramizácie.

Umožňuje opravy a ochranu motorov a sústav prenášania pohonu poľnohospodárskych traktorov pred trením. Bez demontáže a vysoko kvalifikovanej obsluhy bezprostredne v hospodárstve a pri nízkych nákladoch. To isté sa týka iných poľnohospodárskych strojov a zariadení používaných v roľníctve.

CESTNÉ A TECHNICKÉ SLUŽBY
cestne sluzby olej, motory cestnych sluzieb – prisady na obnovu, snehove pluhy pridavky do oleja Vozidlá cestnej služby, väčšinou so špeciálnym zariadením, ponechané dlhší čas nepoužívané, sú povinné svoje dispozície vykazovať bezproblémovým štartom a bezporuchovou prácou v najextrémnejších cestných a poveternostných podmienkach.

Aby sme mohli získať takýto stupeň pripravenosti cestných mechanizmov je potrebné minimalizovať odpory (mimo iné trenia) nachádzajúce sa v ich zariadeniach.

Zvýšiť odolnosť spolupracujúcich povrchov proti oxidácii. Nezávisle od stavu faktora mazania – olej, mazivo.

Ťažkostiam so štartovaním a zlyhaniu tohto typu zariadenia sa dá vyhnúť využitím technológie ceramizácie.

POŽIARNICI, POLÍCIA, POHOTOVOSŤ, ZÁCHRANNÁ SLUŽBA
prisady do motorov, pridavky do oleja, prostriedky do motorov a prevodoviek policajnych vozidiel, pohotovosť Automobily týchto služieb sú povinné spĺňať také podmienky ako:
– spoľahlivosť – predovšetkým štartovanie,
– včasné dosiahnutie nastavení cestných parametrov vo všetkých poveternostných podmienkach – pri akejkoľvek vonkajšej teplote), súčasne – pri nízkych nákladoch prevádzky (spotreba pohonných hmôt, opravy, atď).

Zdanlivo rozporuplné a ťažko dosiahnuteľné splnenia požiadaviek môžeme pomerne lacno získať využitím technológie ceramizácie.
Jej využitie spôsobuje výrazné (asi 8 násobné) zníženie koeficientu trenia.

Umožňuje ľahší štart studeného a dlho neštartovaného motora. Je možné okamžité plné zaťaženie motora bez obáv zadretia.
Zníženie spotreby nafty a predĺženie najazdených kilometrov medzi výmenami oleja je hodné využitia technológie ceramizácie.

Bezvýznamné nie je využitie technológie ceramizácie do kĺbov, prevodoviek , zadných náprav, diferenciálu a sústav riadenia, zvýšením ich funkčnosti a spoľahlivosti.

ŤAŽKÉ PRACOVNÉ MECHANIZMY, BAGRE, PÁSOVÉ, BULDOZÉR
prostriedky do motorov a prevodoviek rypadiel, buldozerov, vozidiel, pridavky do oleja Stroje a zariadenia v stavebníctve pracujú v podmienkach výrazných a premenlivých zaťažení, veľkého prachu, často nedostatočného mazania. Sú to nepochybne nepriaznivé faktory pre ich životnosť.

Okrem pohonných jednotiek sú extrémnym podmienkam práce v stavebných strojoch vystavené aj iné ich zariadenia. V rozsahu svojho využitia technológia ceramizácie zahŕňa aj tieto mechanizmy.

Životnosť ťažkých mechanizmov a ich spoľahlivosť môže byť predĺžená využitím celej škály ponúkanej technológie ceramizácie. Od pohonnej jednotky po mazivá obnovujúce a ochraňujúce rôzne mechanizmy vystavené treniu.

O účinkoch vyplývajúcich zo zníženia opráv (veľmi drahých a držiacich investičný cyklus) tohto zariadenia na staveniskách, netreba nikoho, kto ho obsluhuje presviedčať.

VOJSKO
aditiva do pasovych vozidiel, pridavky do motora vojenskych vozidiel, tankovPráve tu využitie technológie ceramizácie vzniklo. Nielen za cieľom upravenia úžitkových parametrov zbraní (hlaveň, vojenské mechanizmy, atď), ale taktiež v motorizovaných mechanizmoch.

Niekoľkonásobná životnosť mechanizmov, zníženie odporov trenia a zlepšenie bezporuchovosti dopravných a bojových prostriedkov je neoceniteľná.
To nie sú len významné finančné úspory v mieri, ale aj bezpečnosť ľudí a efektívnosť operácií pri použití spoľahlivejšieho zariadenia odolného vplyvu nepriaznivých klimatických podmienok a agresívneho pôsobenia chemických prostriedkov. Mechanické poškodenia, dokonca úniky a celkový nedostatok olejov a mazív, zaprášenie (najmä oxid kremičitý).

Využitie technológie ceramizácie umožňuje výrazne znížiť údržbu uskladneného motorizovaného zariadenia. Je ľahké ho spustiť kedykoľvek.
Úsporná spotreba pohonných hmôt a mazív v celom období prevádzky a taktiež možnosť predĺženia životnosti zariadenia – to sú tiež dôvody pre široké využitie technológie ceramizácie v armáde.

HISTORICKÉ VOZIDLÁ
aditiva na ochranu historickych vozidiel, motora prevodovky, pridavky do veteranov dialnic Zberatelia a fanúšikovia historických vozidiel a motocyklov v priebehu ich opravy čelia bariére nedostatku náhradných dielov.
Naštartovanie vozidla a udržanie ho v použiteľnom stave je často frustrované nedostatkom dielov.

V takýchto prípadoch neoceniteľné služby a dokonca jediné východisko dáva možnosť využitia technológie ceramizácie.
Zaujímavé v súvislosti s jej použitím je to, že najlepšie účinky sa získavajú pre materiály horšej kvality (oceľ a železo), ktoré boli predtým použité na výstavbu komponentov automobilov. Odtiaľ je ich prirodzená nízka životnosť.

Je možné si predstaviť automobil alebo motocykel zo začiatku storočia (XX-teho),ktorý bez opráv prekonáva tisíce kilometrov. Alebo dokonca “Varšavy“, “DKW“, “VW“, “Sirena 102“, atď v lepšom stave ako po opustení továrne.

LODE, SKÚTRE, ČLNY A INÉ PLÁVAJÚCE PROSTRIEDKY
prisady do motorov motorovych clnov, do motorov skutrov, pridavky do oleja motora lodePlávajúce prostriedky vybavené spaľovacími motormi sú prevádzkované (PôSOBIA) v agresívnom prostredí. Veľká vlhkosť vzduchu, vodná hmla, vysoká slanosť, atď.

Tieto javy spôsobujú nepriaznivé účinky na povrchoch kovov a najmä v miestach ich kontaktu (trenie, korózia).
Rýchle zmeny zhoršuje vysoká teplota, ktorá je výsledkom trenia spolupracujúcich prvkov a spaľovania v motoroch, čo výrazne znižuje životnosť zariadení pohonných jednotiek.

Pretože zníženie agresívneho prostredia nie je možné, cieľom predľženia životnosti motorov a iných zariadení v plávajúcich objektoch sú nutné odolnejšie časti mechanizmov proti agresívnym vplyvom a zníženie lokálnej teploty trecích sa povrchov, čo umožňuje technológia ceramizácie.

Vyššie uvedený prehľad nevyčerpáva možnosti, kde je možné využiť technológiu ceramizácie.

NAJ.sk

Technológia ceramizácie – toto je ten zahmlený pojem >>>
Testovaním boli dosiahnuté tieto výsledky – jazda bez oleja, zvýšenie výkonu, oprava motora, prevodovky >>>