Citroen BX, XM, Xsara, ZX, | Ceramizer.sk

Citroen skúsenosti ceramizer

Citroen BX 1,9 (r 1993) má veľkú spotrebu oleja
výsledok – zvýšenie výkonu, lepšie zrýchlenie, výrazné zníženie spotreby oleja

Vlastním osobný automobil Citroen BX 1,9 diesel rok výroby 1993. Snažím sa dbať o svoj už nie najmladší, ale plne funkčný automobil.

K otázke zlepšenia technických parametrov cez použitie takých prípravkov ako zušľachťovač paliva som pristupoval, pravdu povediac, trochu skepticky.
Dodatočne z názorov známych mechanikov sa zdalo, že to sú len ďalšie peniaze minuté skôr na kúpu pocitu uspokojenia vodiča ako na zlepšenie technických parametrov vozidla.

Mimo to som sa rozhodol risknúť kúpu zostavy ceramizerov, tým viacej, že motor nie je najmladší a ostatné komponenty môjho auta by mohli radšej rátať so znefunkčnením spôsobeným svojim vekom než použitím nezodpovedajúcich “konzervantov“.
Rátal som s tým, že môžu motoru viacej pomôcť ako ublížiť.

Dňa 29.júla 2005 som použil zostavu ceramizerov (do paliva, prevodovky a motora). Od tohto času som mohol pozorovať zmeny, ktoré sa diali v mojom milom autíčku.
Bohužiaľ, nemám žiadne údaje na podporu svojich postrehov, ktoré môžu byť subjektívne.

Motor: Stíchol – pravdu povediac nikdy nebol moc hlasný, ale po použití ceramizera sa jeho práca stala na počutie ešte príjemnejšia.
Mal som dojem, že sa stal trochu dravejší (bez preháňania), ale má o niečo lepšie zrýchlenie – a to je diesel bez turba.

Spotreba oleja: Pre použitím ceramizera som používal olej Elf Turbo Diesel 15W40 (5 litrov). Prešiel som 10 tis. km dolievajúc 6L (čo vychádza 0,6 l/1000 km).
29. júla 2005 som vymenil olej za Total Quartz 5000 15W40 minerálny a použil som zostavu ceramizer.

Prešiel som 17 tis. km dolievanie 3L oleja (čo vychádza 0,3 l/1000 km). Musím dodať, že veľká časť tohto obdobia pripadá na dlhú a silnú zimu v tom roku, počas ktorej som denne používal automobil (auto nebolo garážované!)

Spotreba paliva: pred použitím ceramizera v období septembra 2004 – august 2005 priemerná spotreba paliva bola 6,44 l/100 km v kombinovanej jazde.
Jazda po použití ceramizera v období september 2005 – máj 2006 priemerná spotreba paliva vychádzala 6,4 l/100 km v kombinovanej jazde, jazda zložitejšia a oveľa dlhšia ako v predchádzajúcom roku počas zimy.

Citroen BX 14 RE
výsledok – dosiahnutá nižšia spotreba oleja, bezproblémové štartovanie motora aj pri nízkych teplotách
Značka a typ vozidla: Citroen BX 14 RE
Rok výroby: 1981
Obsah motora: 1398

Ceramizer som použil podľa inštrukcií, prejazdil som cez 20 tis. kilometrov a motor beží ako má. Rozdiel v spotrebe paliva som nezbadal.
Výborný výsledok bol pri výmene oleja, dolievam raz zo zvyku po 7,5tis. km od výmeny 1 liter. Pri ďalšej výmene som sa nezorientoval moc rýchlo, aby som vytiahol fotoaparát a urobil fotku.
Olej bol ledva žltý, farba medu, bol som v šoku. Automechanik uznal, že som nejaký výstredný a vymieňam olej čo 20tis. km.

Predsa len, najväčší rozdiel bolo vidieť pri štartovaní. Leto – zima, citrónka štartovala dokonale. Žiadne iné auto v okolí tak neodpaľovalo, zvlášť auto kolegu s budovy od vedľa, také nové a super BMW a poskakoval z rána.

Teraz citronka hrdzavie na šrotovisku, pretože praskol blok motora pri prevodovke a oprava by sa neoplatila, ale kúpil som Fiat Scudo 1,9TD a v tomto týždni použijemceramizer kompletne.

Otec na Siere z roku 1987, 2,3D. Aplikovali sme do nej asi pred 40tis. km. Motor ide perfektne, na semaforoch predbieham opel /“preteky“/ 1,6.
Odnedávna je potrebné znovu žhaviť, keď je zimný v priebehu dňa, to je určite vina zimy, ale po výmene oleja znovu použijeme ceramizer.

Firemné Ducato 2,5TD z r. 91 sme použili pred 15 tis. km. Po kúpe v zime auto nemalo problémy. Štartuje ako všetky naše autá, bez trýznenia štartéra, max. jedna otáčka hriadeľa.

Spotreba áut:
spotreba Citronka 10,2 mesto, 6,8 mimo mesta
Siera 8,7 mesto, mimo mesta 5,4
Ducato 9,8 v meste, mimo mesta 7,2

Nemám čas, aby som jazdil na brzdu alebo meral kompresiu motora, autá celý čas na seba zarábajú. Ale použitím 60 eur na ceramizery mám motory zakonzervované na dlhý čas.
A spotreba je vždy nižšia, takže sa pomaly vracajú.
Pavol Adamovič
Názor poslaný dňa 14.12.2008

Citroen XM
výsledok – ľahší štart studeného motora, zníženie trasenia, mierne zníženie spotreby paliva, zníženie dymenia motora

Podľa výučného listu som automobilový mechanik a musím priznať, že veľmi skepticky a s veľkou nedôverou pristupujem ku všetkým “zázračným“ prípravkom omladzujúcim mechanizmy v autách.

Každý deň počúvam názory klientov, ktorí použili rôzne typy prípravkov a … nič. Autá, ako trhali tak trhajú, prevodovky vyli a vyjú.
Predovšetkým klienti neuveriteľné veci hovorili o prípravkoch , ktoré boli zázračne chválené v televíznych reklamách, kde motory po použití zodpovedajúceho prípravku pracovali dokonca bez oleja (v reklame) a realita …..tak smutná.

Na použitie ceramizera ma nahovoril kolega, tiež auto opravár, ktorý použil prípravky vo svojom starom autíčku. Pomyslel som si, a čo tam, nie sú to veľké peniaze, tak skúsim.
Ceramizer som použil ako prípravok do nového oleja v motore 2100TD automobilu Citroen XM. Motor je po najazdení 220tis.km.
Bolo to v novembri minulý rok. Dva mesiace som pozorne sledoval prácu motora.

Tu sú moje postrehy:
Pri štarte studeného diesela bolo cítiť, že štartér ťažko točí. Po ceramizere som mal dojem, že pustila v motore akási brzda a rýchlo točil.
Postupne sa začali strácať silné vibrácie, aké sprevádzajú prácu opotrebovaného motora. Náhle začal motor tíchnuť, čo u mňa vyvolalo dokonca nepokoj (našťastie neopodstatnený).

S radosťou hovorím, že stav oleja sa neznižuje. Možno neveľké, ale patrné zníženie spotreby paliva. Veľmi dôležité pri šalejúcich cenách palív. Motor skutočne prestal dymiť, predtým trochu trhal.

Nerobil som žiadne merania tlakov, jednoducho moje postrehy sú čisto praktické. Už som prešiel cez 1500km a musím priznať, že motor pracuje bez úhony. Musím priznať, že ceramizer splnil svoju úlohu.
Valdemar Borovský

Citroen XM
má hlučný motor
výsledok – stíšenie hlučnosti motora, úprava spaľovania

Ahoj, Ceramizer do motora som použil do Citroena XM 2.0, najazdených 280 tis. km. Typickou bolesťou tohto motora je jeho hlučnosť pri okolo 3000 ot/min. Po použití ceramizera sa motor trochu stíšil a upravilo sa spaľovanie.
Pozdravujem Jan Sviech

Citroen Xsara
výsledok menšia spotreba paliva, nárast výkonu motora
Blesková transakcia, tovar a účinok ako v opise, auto má menšiu spotrebu paliva a dostalo “kopanec“ (Xsara Picasso 1.8 r.2002). ROZHODNE ODPORÚČAM. Manioka1

Citroen ZX 1.6i (r.1991)
žerie veľké množstvo oleja, má nízke kompresné tlaky
výsledok – výrazné zvýšenie a vyrovnanie kompresných tlakov, významné zníženie spotreby oleja

Prvý raz, keď som sa rozhodol použiť Váš ceramizer do spaľovacích motorov som neveril tomu, že môže skutočne účinkovať. A predsa, potvrdilo sa mi čo škodí.

Auto, do ktorého som použil Váš prípravok je Citroen ZX 1.6i z roku 1991. Prečo som sa rozhodol pre ceramizer?

Vozidlo malo najazdené 105 tis. a žralo dosť veľké množstvo oleja. Išiel som k mechanikovi a vymenil som tesnenia na ventiloch a bol som si istý, že to pomôže, ale po doliatí motorového oleja a prejdení niekoľko tisíc kilometrov auto naďalej žralo značné množstvo oleja.

Pri okolo 110 tis. som vymenil olej a použil Váš prípravok. Predtým som urobil meranie kompresných tlakov vo všetkých valcoch (svojim zariadením, ale myslím, že výsledky nie sú ďaleko od skutočnosti).
Ukázalo sa, že tlaky na 2-och valcoch sú veľmi malé a na ostatných tiež nie sú vynikajúce.

Dodržaním odporúčaní som prešiel 200km neprekročením 2700 otáčok. Na začiatku som nezbadal významné rozdiely, ale po prejdení 1000 km motor auta pracoval oveľa tichšie a rovnomernejšie predovšetkým na voľnobežných otáčkach.

Všimol som si, že auto je pružnejšie a predovšetkým na 3-ťom rýchlostnom stupni počas jazdy do kopca. Vzrástla dynamika auta.
Je pravda, že som počítal, že sa zníži spotreba paliva, ale bohužiaľ som si nevšimol výrazný rozdiel, možno neveľká, ale i tak nie je zlá, keď beriem do úvahy iné aspekty tohto prípravku.

Po prejdení 2000 km som znovu zmeral tlaky vo valcoch motora a neveril som vlastným očiam. Predovšetkým ma potešilo, že výrazne vzrástol tlak na 2 valci, čo bolo pre mňa nepravdepodobné.
A čo je najvážnejšie, znížila sa spotreba oleja. Je pravda, že ďalej žerie minimálne množstvo oleja, ale nemusím každý mesiac kupovať 1l oleja na dolievanie.

A musím Vám povedať toto: neveril som tomu, že ceramizer môže byť účinný, ale som veľmi spokojný s týmto prípravkom o čom svedčí fakt, že už druhý raz som použil vo svojom aute ceramizer do spaľovacích motorov a tiež som presvedčil otca na jeho kúpu.

Niekto môže povedať, že také zázraky nie sú, ale ja hovorím s čistým svedomím:
Blahoželám myšlienke tvorcom tohto Ceramizera a Srdečne Ich Pozdravujem!

Tlaky pred 1 val.=0,85 2 val.=0,4 3 val.=0,85 4 val.=0,9
Tlaky po 1 val.=0,95 2 val.=0,85 3 val.=1 4 val.=1

S pozdravom Bartolomej Piet